بازدید سایت : ۳۸۱۲۳

◄ بیکاری ۷۰۰۰ نفر در صنعت ریلی/ تولید واگن متوقف می شود؟

به گفته مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا سیاست توقف تولید واگن در تضاد با برنامه های توسعه ای کشور است و ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ هزار کارگر شرکت های تولیدکننده واگن باری بیکار می شوند.

بیکاری ۷۰۰۰ نفر در صنعت ریلی/ تولید واگن متوقف می شود؟
تین نیوز

به گفته مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا سیاست توقف تولید واگن در تضاد با برنامه های توسعه ای کشور است و ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ هزار کارگر شرکت های تولیدکننده واگن باری بیکار می شوند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، مرتضی ملانژاد-مدیرعامل واگن پارس در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی با اعلام اینکه طبق آمار طی ۵ سال گذشته تنها دو سفارش به تعداد ۴۰ و ۱۵ دستگاه ثبت سفارش شده است، گفت: در صنعت ریلی کشور ۴ شرکت واگن مسافری تولید می کنند که به طور قطع کشور از لحاظ تولید واگن مسافری بی نیاز است.

بیشتر بخوانید:

وعده متفاوت 500 میلیون دلاری مدیرعامل راه آهن در مراسم رونمایی لوکوموتیو مپ 30

وی با اشاره به کمبود واگن های مسافری در کشور افزود: شرکت های تولید واگن ظرفیت تولید سالانه ۲۰۰ دستگاه واگن مسافری را دارند و اگر از ظرفیت های شرکت های داخلی استفاده می شد هم اینک کمبودی در حوزه واگن مسافری نداشتیم.

خط تولید به دلیل نبود سفارش تعطیل می شود

وی با تاکید بر اینکه سفارش های تولید شرکت واگن پارس رو به اتمام است و سفارش جدید نداریم اذعان داشت: ۱۵ واگن تحویل داده شده و هم اکنون ۱۰ واگن از ۴۰ واگن سفارش دوم هم آماده تحویل است و اگر ۳۰ واگن دیگر را تحویل دهیم، خط های تولید ما به دلیل نبود سفارش تعطیل می شود و این موجب نگرانی فعالان این صنعت خواهد بود.

مولانژاد در ادامه تصریح کرد: در رابطه با تولید لوکوموتیو دو کارخانه تجربه تولید در این زمینه را دارند و در سال های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ ماهانه ۴ دستگاه تولید داشتیم که اوج تولید در این زمینه مربوط به همین دو سال است اما هم اکنون اکثر کارخانه کشور تولید لوکوموتیو در حال تعطیلی است.

لوکوموتیو باری

کمبود لوکوموتیو داریم

مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا با ابراز تعجب از اظهارات مدیرعامل راه آهن مبنی بر توقف تولید واگن باری بر کمبود لوکوموتیو در کشور تاکید و خاطرنشان کرد: اگر از همان سال ۸۴ طی هرماه ۴ لوکوموتیو به صورت پیوسته تولید و وارد خط سرویس دهی کشور می شد، قطعاً هم اکنون کمبودی در حوزه لوکوموتیو ریلی وجود نداشت.

وی اعلام کرد: این سیاست در تضاد با برنامه های توسعه ای کشور است و ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ هزار کارگر شرکت های تولیدکننده بیکار می شوند.

رشد منفی 4 درصدی حمل و نقل ریلی باری در کشور 

مدیرعامل شرکت واگن پارس مپنا وضعیت کنونی ریلی کشور را برخلاف سیاست های توسعه ای کشور عنوان کرد و گفت: طبق آمار بخش حمل و نقل ریلی باری در سال گذشته رشد منفی ۴ درصدی را ثبت کرده در حالی که حمل و نقل جاده ای رشد مثبت ۹ درصدی داشته است.  در برنامه توسعه هفتم نیز بنا شده تا راه آهن در بخش باری به رشد ۳۰ درصد و مسافری رشد ۲۰ درصدی داشته باشد و برای تحقق این برنامه ریزی بخش باری ریلی نیازمند توسعه های جدی است.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت های صادراتی واگن پارس از امضای تفاهم نامه صادراتی تولید واگن با چند کشور از جمله کوبا، لهستان، افغانستان و عراق خبر داد و  مشکلات بانکی و نرخ تسعیر ارز را از جملات مشکلات صادراتی حوزه صنعت ریلی عنوان کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.