| کد خبر: 269114 |

◄ تولید واگن های مسافری لوکس 5 ستاره در واگن پارس مپنا

شرکت واگن پارس مپنا روز پنجشنبه 10 اسفند ماه سال جاری 200 دستگاه انواع واگن های باری و مسافری تولید شده خود را به شرکت های خصوصی ریلی کشور تحویل داد.

تین نیوز

شرکت واگن پارس مپنا روز پنجشنبه 10 اسفند ماه سال جاری 200دستگاه انواع واگن تولید شده خود را به ارزش 15 میلیون یورو به شرکت های خصوصی ریلی کشور تحویل داد.

به گزارش تین نیوز، سیامک نخستین، معاونت مهندسی شرکت واگن پارس مپنا در رابطه با جزئیات این تحویل اعلام کرد: 8 دستگاه واگن مسافری، 2 دستگاه لوکوموتیو و 190 دستگاه واگن باری به شرکت های خصوصی فعال در شبکه حمل ونقل ریلی کشور تحویل داده شد.

وی در ادامه توضیح تحویل محصولات  ریلی  واگن پارس مپنا به شرکت های حمل ونقلی افزود: 8 دستگاه واگن مسافری به سفارش شرکت ریل ترابر سبا تحویل داده شده است؛ این واگن های مسافری از نوع واگن های 5 ستاره هستند که به طور کاملا بومی، به روز و مدرن مطابق با استانداردهای بین المللی توسط متخصصان شرکت طراحی و تولید شده است. این واگن های مسافربری از سال جدید  در شبکه حمل ونقل ریلی مسافربری کشور مورد بهره برداری قرار می گیرند.

شرکت راه آهن در آخرین گزارش آماری خود اعلام کرد تعداد واگن باری نو تولید شده توسط تولیدکنندگان داخلی  از رقم 1081 در سال 1400 به رقم 1598 در سال 1401 رسیده است.  

براساس اعلام معاونت مهندسی شرکت واگن پارس مپنا تولید 190 واگن باری از نوع واگن های باری لبه بلند، 26 متری و حمل غله به شبکه حمل ریلی کشور تزریق شده  که در آمار تولیدات سال 1402 قرار می گیرد.

سیامک نخستین در گفتگو با خبرنگار تین نیوز درباره جزئیات نوع واگن های باری به مشتریان ادامه داد: واگن های لبه بلند به شرکت حمل ونقل کشتیرانی، واگن های حمل غله به واگن سازی تهران و واگن های 26 متری به شرکت سپهران ریل تحویل شد.

معاونت مهندسی شرکت واگن پارس مپنا به اضافه شدن دو دستگاه لکوموتیو به شبکه ریلی  کشور به سفارش دو شرکت آروین تبریز و البرز نیرو اشاره کرد و افزود: کمبود لکوموتیو باری یکی از مشکلات اصلی در شبکه حمل و نقل ریلی کشور به شمار می رود و بدیهی است که تولید و تحویل حتی این دو دستگاه لکوموتیو نیز می تواند تا حدی زیادی از مشکلات بخش حمل ریلی بار کاسته و نقل و انتقال بار را بویژه با نزدیک شدن به پایان سال از درگاه شبکه ریلی کشور تسهیل کند.

خبر پربازدید مرتبط را بخوانید:

واگن پارس مپنا 200 واگن به ارزش 15 میلیون یورو تحویل مشتریان داد

سیامک نخستین تاکید کرد: نکته حائز اهمیت در تولید محصولات ریلی شرکت واگن پارس مپنا این است که این واگن ها به طور کامل توسط متخصصان داخلی طراحی شده و با بومی سازی 90 درصدی  تولیدات درجهت تامین نیازهای داخلی شبکه ریلی کشور گام مهم برداشته است.

معاونت مهندسی شرکت واگن پارس مپنا در ادامه تصریح کرد: در این شرکت توانایی تولید انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو وجود دارد و با این ظرفیت متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

وی در پایان با اشاره به اهمیت حمایت از تولید و سهم قابل ملاحظه شرکت واگن پارس مپنا در اشتغالزایی کشور گفت: در حال حاضر نزدیک به  670  نیروی انسانی در شرکت مشغول به کار هستند که در جریان تولید محصولات ریلی بیش از همین تعداد به طور غیرمستقیم فعالیت دارند. در مجموع می توان گفت شرکت واگن پارس مپنا با اشتغال زایی بیش از  1500 نفر نقش موثری را در اقتصاد کشور ایفا می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    انشاله واگن های هتلی هم ساخته بشه که تحولی بزرگ در صنعت توریسم ایجاد خواهد کرد در نظر بگیرید :
    قطار هتلی آستارا رشت تهران قم اصفهان شیراز بوشهر
    قطار هتلی آستارا رشت تهران قم اصفهان یزد کرمان زاهدان چابهار
    راه بیفتد قطعا مردم استقبال خواهند کرد چون از هزینه اقامت شان هم کم خواهد شد می توانند در قالب تورهای 7 و 10 روزه شمال تا جنوب ایران را بگردند گردشگری حتی می تواند درآمدی بیشتر از درآمدهای نفتی گازی عاید مملکت کند اما متاسفانه گویا از سمت مسئولان به رسمیت شناخته نمی شود همین قطارهای هتلی می توانند صنعت گردشگری را متحول کنند شهرهای ضعیف بلحاظ زیرساخت , اقتصاد و اشتغال و سطح زیست بومیان را 180 درجه تغییر بدن و البته درآمد خوبی هم نصیب راه آهن کنند بخشی ریلی می تواند این قطارها را پیمانکاری به گروه های برگزاری تور مورد تایید واگذار کند .