| کد خبر: 264657 |

◄ امضای قرارداد روتور توربوکمپرسور واحد گازی نیروگاه شهید رجایی با گروه مپنا

قرارداد ساخت بار اول یک دست کامل روتور توربوکمپرسور واحد گازی GE -F9 نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی به امضا رسید.

تین نیوز
قرارداد ساخت بار اول یک دست کامل روتور توربو کمپرسور واحد گازی GE -F9 نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی با حضور «عبدالرسول پیشاهنگ» مدیر عامل شرکت مادر تخصصی نیروی برق حرارتی و «محمد اولیاء» مدیر عامل گروه مپنا به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا ؛ قرارداد ساخت بار اول یک دست کامل روتور توربو کمپرسور واحد گازی GE -F9 نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی با حضور عبدالرسول پیشاهنگ مدیر عامل شرکت مادر تخصصی نیروی برق حرارتی و محمد اولیاء مدیر عامل گروه مپنا به امضا رسید.

این قرارداد بین اسحاق صباغیان مدیر عامل نیروگاه شهید رجایی و محمدرضا روشنی مقدم مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، روز جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ در آخرین روز از بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق امضا و مدت قرارداد ۲۴ ماه تعیین شده است.

با توجه به افزایش عمر ناوگان توربین های GE-F9 در نیروگاه های کشور و نیاز به جایگزینی روتور نیروگاه ها ، تأمین اجزای اساسی و حساس روتور این توربین که به صورت معمول طی تعمیرات اساسی تعویض نمی شوند از دغدغه های مهم بهره برداران این واحدها محسوب می ‍شود.

همچنین با توجه به ریسک های تأمین به موقع و باکیفیت این اجزاء، اجرای پروژه ساخت داخل تجهیزات مذکور به منظور حفظ پایداری تأمین برق در کشور ضروری است.

مستقل از مزیت های معمول در پروژه های ساخت داخل شامل صرفه جویی مالی، کاهش واردات، امکان اجرای پروژه های ارتقاء و بهینه سازی در آینده، اساسی ترین مزیت ساخت داخل این تجهیز، ارتقاء ضریب دسترسی واحدهای نیروگاهی است که در شرایط کنونی و آینده نزدیک که این محصول در دسترس قرار می گیرد برای شبکه برق کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.