| کد خبر: 264332 |

آغاز عملیات اجرایی خطوط لوله جریانی پروژه شوریجه D

شرکت نیرپارس به منظور بهره برداری زودهنگام و پیش از برنامه زمانبندی مصوب در پروژه توسعه ذخیره سازی گاز مخزن شوریجه D عملیات اجرایی احداث خطوط لوله آن را آغاز کرد.

تین نیوز
شرکت نیر پارس به منظور بهره برداری زود هنگام و پیش از برنامه زمانبندی مصوب در پروژه توسعه ذخیره سازی گاز مخزن شوریجه D با تامین بخشی از خطوط لوله جریانی مورد نیاز این پروژه از منابع داخلی کشور، عملیات اجرایی احداث خطوط لوله آن را آغاز کرد.

به گزاری تین نیوز به نقل از روابط عمومی گروه مپنا ؛ پروژه توسعه ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه D واقع در میدان گازی خانگیران با سرمایه گذاری شرکت گروه مپنا و با راهبری شرکت نیر پارس توسط کنسرسیوم متشکل از نیر پارس ، مپنا ، حفاری مپنا و مپنا    بین الملل عملیاتی شده است.

خطوط لوله جریانی ، تسهیلات سرچاهی و مراکز جمع آوری گاز ، توربوکمپرسورهای تزریق با فشار 345 بار ، تاسیسات نم زدایی و چاه های تزریق و برداشت گاز از بخش های اصلی پروژه هستند.

تاکنون احداث 10 موقعیت چاه و راه های دسترسی به آنها جهت استقرار دکل های حفاری توسط شرکت نیرپارس انجام و خاتمه یافته، پنج موقعیت چاه و راه دسترسی به آنها نیز تاپایان آبان ماه خاتمه می یابد و احداث هشت موقعیت چاه و راه دسترسی دیگر نیز به زودی اجرا می شود.

شایان ذکر است عملیات اجرایی احداث زیرساخت های سیویل صنعتی پروژه در محدوده سایت ذخیره سازی گاز و طراحی، تامین کالا و ساخت تاسیسات نم زدایی و میترینگ برون سپاری شده و در حال انجام است.

برگزاری مناقصه تسهیلات سرچاهی و منیفولدها با حضور هشت شرکت از دیگر بخش های فعال در این پروژه است.

در حالی که طبق برنامه ریزی های اولیه برای اجرای پروژه توسعه ذخیره سازی گاز در میدان خانگیران، مخزن شوریجه D، کمپرسورهای این پروژه باید از کشورهای اروپایی وارد می شد که شرکت نیرپارس با حمایت از داخلی سازی، سه کمپرسور قابل نصب در پروژه شوریجه توسط شرکت توگا تا 25 میلیون یورو میزان ارزبری پروژه را کاهش داده و ایران را به اولین کشور خاورمیانه در برخورداری از این تکنولوژی تبدیل کرده است.

هدف از انجام این پروژه، تزریق روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز در هشت ماه گرم سال و برداشت روزانه 20 میلیون مترمکعب گاز در چهار ماه سرد سال است. با اجرای این پروژه بخش اعظم ناترازیی گاز در شمال و شمال شرق کشور در فصول سرد مرتفع شده و امنیت تامین انرژی در بخش صنعت و مصارف خانگی فراهم می شود.

پروژه شوریجه D

پروژه شوریجه D1

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.