بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

حمل و نقل تهران با همکاری مپنا و شهرداری برقی می شود

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه در زمینه احداث ۵۰۰۰ دستگاه شارژر و ۱۲۰ هزار موتورسیکلت برقی همکاری داریم، گفت: مذاکراتی در زمینه تاکسی برقی در تهران آغاز شده است.

حمل و نقل تهران با همکاری مپنا و شهرداری برقی می شود
تین نیوز |

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه در زمینه احداث ۵۰۰۰ دستگاه شارژر و ۱۲۰ هزار موتورسیکلت برقی همکاری داریم، گفت: مذاکراتی در زمینه تاکسی برقی در تهران آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد اولیاء در نشستی خبری اظهار داشت: در سی امین سالگرد تأسیس شرکت گروه مپنا هستیم و همواره در این مجموعه تلاش شده تا با محوریت صنعت انرژی، نیازهای کشور به خصوص در زیرساخت های مرتفع شود؛ همچنین در صنایعی که متأثر از انرژی هستند، مثل آب و حمل ونقل ورودی جدی داشته ایم.

وی افزود: ورود گروه مپنا به بحث احداث نیروگاه و تولید تجهیرات مرتبط با آن، در توانمندسازی کشور در این عرصه بسیار موثر بود و در سالهای اخیر، سهم پررنگی در افزایش ظرفیت تولید داشته ایم به طوری که در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۲۰۰ مگاوات و در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه کرده ایم و در سال جاری برنامه داریم که تا پایان سال ۲۵۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه کنیم.

مدیرعامل گروه مپنا تصریح کرد: واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان تا پایان هفته راه اندازی می شود و در زمینه سوخت پشتیبان در نیروگاه قشم به نتیجه رسیده ایم.

وی ادامه داد: واحد موبایل تولید برق یک طراحی منحصر به فرد از گروه مپنا است که ویژگی آن، نصب و بهره برداری سریع است، یکی از این واحدها هفته اول مرداد از خارکانه خارج شده و هفته آینده در محل نیروگاه پرند، به بهره برداری می رسد.

اولیاء با بیان اینکه واحد نیروگاه المهدی و واحدهای بادی جدید در دست راه اندازی است، گفت: یکی از مشکلات و مسائل مهم، بحث نقدینگی در اجرای پروژه ها، مطالبات انباشته و تأمین مالی است که اگر در زمینه تأمین نقدینگی و پرداخت مطالبات اقدام شود، بهتر می توانیم برای راه اندازی واحدها برای تابستان ۱۴۰۳، نقش آفرینی کنیم.

وی افزود: میزان مطالبات انباشته مپنا به ۱۷۰  هزار میلیارد تومان رسیده که بخش اعظمی از آن از دولت است، حدود ۴۰ درصد این رقم در بخش برق، ۳۵ درصد پروژه های مختلف از جمله نیروگاهی، ۲۰ درصد در بخش نفت و گاز و بقیه در سایر حوزه ها است.

وی ادامه داد: واحدهای کلاس F را با قدرت ادامه می دهیم و هم کارفرمای دولتی و هم صنایع می توانند روی واحدهای کلاس F در طرح های جدید نیروگاهی حساب کنند.

مدیرعامل گروه مپنا از فعالیت این شرکت در پروژه ۳ ساله تعمیر و نگهداری توربوکمپرسورهای پارس جنوبی خبر داد و گفت: در صنعت نفت، در بخش های مختلف بالادستی و پایین دستی، مذاکراتی را برای توسعه فعالیت ها در دست داریم.

وی افزود: حوزه برقی سازی حمل و نقل را در بخش های مختلف شامل خودروها، موتورسیکلت ها، اتوبوس ها و زیرساخت های شارژ و نرم افزاری دنبال می کنیم و غیر از همکاری با شرکت های خودروساز، همکاری جدی با مجموعه شهرداری تهران را در این زمینه آغاز کرده ایم.

اولیاء با بیان اینکه با مجموعه شهرداری تهران دو قرارداد در زمینه برقی سازی حمل ونقل امضا شده و دو قرار هم در حال مذاکره داریم، گفت: وزیر صنعت و شهردار تهران تصمیم به برقی کردن تهران گرفته اند و ما قراردادی برای تأمین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ارزش ۷ هزار میلیارد تومان منعقد کرده ایم.

وی ادامه داد: همچنین برای ایجاد زیرساخت های برقی شهر تهران اولین فاز آغاز شده و در ۶ یا ۷ نقطه شهر، ایستگاه های شارژ خودرو و موتورسیکلت برقی احداث می شود.

مدیرعامل گروه مپنا با بیان اینکه در زمینه احداث ۵۰۰۰  دستگاه شارژر و ۱۲۰ هزار موتورسیکلت برقی همکاری داریم، گفت: مذاکراتی در زمینه تاکسی برقی در تهران آغاز شده است.

وی افزود: شرکت مشترکی بین مپنا و شهرداری تهران با نام شرکت زیرساخت شارژ تأسیس می شود که مسئولیت نگهداری و بهره برداری از ایستگاه های شارژ را برعهده خواهد داشت.

اولیاء با اشاره به فعالیت موفق گروه مپنا در صنعت ریلی کشور گفت: با تملک شرکت واگن پارس، ظرفیت تولید آن را به ۱۰۰۰ واگن در سال رساندیم و هم اکنون قراردادهای متعددی برای تولید واگن های باری ، مسافری و مترو دارد و قرارداد جدیدی نیز برای متروی اصفهان به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: گروه مپنا از مزیت خود در زمینه تکنولوژی ساخت توربین استفاده کرده و به تعمیر متورهای هواپیما ورود کرده است و در  این زمینه موفق به اخذ گواهی های مربوطه که استانداردهای سخت گیرانه ای دارند شده است و هم اکنون این ظرفیت در مجموعه گروه مپنا وجود دارد که تعمیرات موتور هواپیما را به صورت جزئی و کامل به انجام برسانیم.

وی در پاسخ به ایلنا درباره مطالعه و توسعه میادین منصوری و آب تیمور اظهار داشت: قرار بود توسعه این میادین با مشارکت شرکتهای خارجی انجام شود و بنا بر این بود که ما نیز در زمینه توسعه و تامین تجهیزات حضور داشته باشیم اما به دلیل اینکه شریک خارجی ادامه نداد ما نیز  از پروژه خارج شدیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.