واگن سازی بر ریل خودکفایی
۴۷ سال از تولید نخستین واگن ساخت داخل میگذرد، مسیری که امروز ما را از واردات بی نیاز کرد.
در طول ۴۷ سال گذشته سنگ اندازیها کم نبود، از تحریم گرفته تا خود تحریمی که با گذشت زمان رفع شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، قائم مقام مدیرعامل واگن سازی مپنا گفت: تولید هر واگن ۶۰ هزار یورو صرفه جویی ارزی دارد و شرکت واگن سازی واگن پارس مپنا در اراک با تولید ۵۱۰ واگن از ابتدای سال تاکنون رکورد تولید واگن در تاریخ صنعت کشور را شکست.
از ساخت طولانیترین واگن ۲۶ متری کشور تا لکوموتیو ایرانی
مدیر عامل گروه صنعتی مپنا گفت: لوکوموتیو MAP ۲۴-۱ به عنوان نخستین لوکوموتیو ساخت ایران، نتیجه تلاش گروه مپنا در شرکت مهندسی وساخت لوکوموتیو مپنا است که تاکنون ۲۵ دستگاه از آن تحویل سایر بهرهبرداران ریلی شده است.
ظرفیت تولید سالانه ۱۵۰۰ دستگاه با انواع واگنهای باربری مسافری و درون شهری فقط یکی از ۵ شرکت ساخت واگن است.
تا کنون ۱۲ هزار انواع واگن باری (نیمی از واگنهای باری کشور)، ۴۰۰ دستگاه واگن مسافربری و ترنست و ۳۰۰ واگن مترو در شرکت واگن پارس اراک تولید شده است.
اما اگر بخواهیم از قطار توسعه جانمانیم باید طبق سند چشم انداز تا سال ۱۴۰۴ دو هزار لکوموتیو، ۸ هزار واگن مسافری و ۶۰ هزار واگن باری تولید کنیم.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.