| کد خبر: 206728 |

◄ تبلیغات «اسنپ»‌ در مهم‌ترین بازی فوتبال دنیا

در شب گذشته که حساس ترین فوتبال باشگاهی جهان برگزار شد، در تبلیغات دور زمین لوگوی اسنپ به چشم می‌آمد و همین یک موج خبری تازه‌ای دست و پا کرده بود. این اولین باری نبود که اسنپ برای تبلیغاتش با فوتبال همراه شده اشت. این تبلیغات این سوال را که آیا اسنپ قصد دارد از ایران به خارج از کشور برود را در ذهن مخاطبان به وجود آورده است.

تین نیوز

شب گذشته که حساس ترین فوتبال باشگاهی جهان برگزار شد، در تبلیغات دور زمین لوگوی اسنپ به چشم می‌آمد و همین یک موج خبری تازه‌ای دست و پا کرده بود. این اولین باری نبود که اسنپ برای تبلیغاتش با فوتبال همراه شده اشت. این تبلیغات این سوال را که آیا اسنپ قصد دارد از ایران به خارج از کشور برود را در ذهن مخاطبان به وجود آورده است.

به گزارش تین نیوز، شب گذشته رقابت دو تیم بارسلونا و رئال‌مادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد. برای تماشاگرانی که از ایران ال‌کلاسیکو را دنبال می‌کردند، این بازی یک تفاوت مهم با بازی‌های قبل داشت. در تبلیغات دور زمین لوگوی اسنپ به چشم می‌آمد و همین یک موج خبری تازه‌ای دست و پا کرده بود. این اولین باری نبود که اسنپ برای تبلیغاتش با فوتبال همراه شده بود؛ سال ۹۶ در بازی منچستریونایتد و لسترسیتی تبلیغات اسنپ دور زمین پخش شد.

637271_781

میثم ملاشریفی، مدیرارشد بازاریابی اسنپ در خصوص این تبلیغ گفت: چند ماه پیش بود که ما در جلسات مختلف ایده‌پردازی به این نتیجه رسیدیم که برای بازی ال‌کلاسیکو دور زمین اسنپ را تبلیغ کنیم. 

وی افزود: ویژگی مهم تبلیغات Digital replacement technology این است که می‌توان تبلیغات کنار زمین را کاملا هدفمند برای مناطق مختلف تغییر داد. مثلا یک بازی در اسپانیا یک بازی در حال انجام است اما تماشاچی که از مکزیک بازی را دنبال می‌کند، تبلیغات دیگری را می‌بیند. تجربه‌اش هم به صورتی است که انگار واقعا دور زمین اسپانیا تبلیغ یک شرکت مکزیکی به صورت واقعی انجام شده است.

ملاشریفی گفت: نکته مثبت این مدل تبلیغ این است که هر برندی می‌تواند به مخاطبان فوتبال در کشور خودش تبلیغی که می‌خواهد را نشان بدهد. فکر می‌کنم اولین بار سه یا چهار سال پیش این مدل تبلیغات در بوندس‌لیگا بازی آینتراخت فرانکفورت و ولفسبورگ انجام شد و حالا اسپانیا هم از این مدل استفاده می‌کند. طبیعتا این شیوه تبلیغات هم به نفع باشگاه‌هاست چون می‌توانند به دایره گسترده‌تری از کشورهای مختلف فضای تبلیغاتی بدهند و هم برندها می‌توانند در بازی‌های پُربیننده برای مخاطبان خود به صورت ویژه تبلیغ کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نارضایتی مسافرها از هزینه بالای سفر و همچنین اعتراض راننده‌ها به کاهش درآمدشان به دلیل سهمیه‌بندی بنزین و تمامی حواشی ایجاد شده، آیا بهتر نبود این هزینه را صرف کنترل قیمت و بهبود شرایط رانندگان می‌شد گفت: استراتژی هر کسب‌وکاری برای تخصیص هزینه‌ در بخش‌های مختلف مخصوص خودش است و برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد. بدون‌شک مساله کنترل قیمت به نحوی که رضایت مسافر و راننده را به صورت همزمان در بر داشته باشد، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت اسنپ است اما این‌طور نیست که مثلا بودجه مربوط به کارهای تبلیغات را صرف بخش دیگری کنیم و بالعکس. 

ملاشریفی در خصوص هزینه این تبلیغ گفت: واقعیت این است که رقم صرف شده برای این نمونه تبلیغات واقعا آن‌طور که دیگران تصور می‌کنند نیست. حتی اگر بخواهیم با متر دقیق‌تری اندازه بگیریم، با توجه به این‌که اغلب ایرانی‌ها فوتبال‌دوست هستند و ال‌کلاسیکو هم یکی از بازی‌های پرمخاطب است، هزینه صرف شده در مقایسه با بازخورد مثبتی که دارد و همچنین میزان تاثیرگذاری در ذهن مخاطبان، منطقی به نظر می‌آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.