| کد خبر: 264116 |

تونل کبیر کوه در آستانه افتتاح

طبق برنامه ریزی به عمل آمده در شرایط عادی و تأمین اعتبار پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ و زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.

تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام از پیشرفت ۹۰ درصدی تونل کبیر کوه خبر داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، ذبیح الله تاج بخش در بازدید از تونل کبیرکوه گفت: در حال حاضر پروژه تونل کبیر کوه و راه های طرفین ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی مناقصه روشنایی و انتقال نیرو برق رسانی به آن برگزار می شود.

تاج بخش طول تونل اصلی کبیرکوه را چهار هزار و ۷۵۰ متر عنوان کرد و افزود: حفاری و کف برداری تونل اصلی به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول آخرین مراحل عملیات لاینینگ (پوشش بتونی سقف و دیوار) واحداث جداول کناری هدایت آب است.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده در شرایط عادی و تأمین اعتبار پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ و زیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان در خصوص عملیات اجرایی این تونل گفت: در مسیر تونل کبیر کوه از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) در آخرین مراحل روسازی و آسفالت می باشد و پل زیر گذر آن نیزاحداث و تکمیل شده است.

تاج بخش درخصوص مسیر تونل کبیر کوه از سمت شهرستان دره شهر گفت: از سمت شهرستان دره شهر ۶،۵ کیلومتر راه سازی درحال انجام است که در این ۶.۵ کیلومتر در مجموع ۹ رشته تونل  وگالری(تونل مصنوعی) به طول بیش از ۲۲۰۰ متر احداث شده و تا کنون نزدیک به ۲۰۰۰ مترلاینینگ این تونل ها که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده اند به انجام رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.