| کد خبر: 227611 |

ایلام به شریان ارتباطی شمال به جنوب کشور تبدیل می شود

سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه در ابتدای دولت طول بزرگراه های این استان ۳۵ کیلومتر بود و این میزان در دولت تدبیر و امید به ۱۵۰ کیلومتر افزایش یافته است، گفت: ایلام به شریان ارتباطی شمال به جنوب کشور تبدیل می شود.

تین نیوز

 سرپرست استانداری ایلام با بیان اینکه در ابتدای دولت طول بزرگراه های این استان ۳۵ کیلومتر بود و این میزان در دولت تدبیر و امید به ۱۵۰ کیلومتر افزایش یافته است، گفت: ایلام به شریان ارتباطی شمال به جنوب کشور تبدیل می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل سابق و جدید راه و شهرسازی ایلام اظهار داشت: با وجود همه تحریم های ظالمانه و مشکلات، اقدامات بزرگی در استان انجام شده  و هم اکنون نیز چندین پروژه راهسازی در استان در حال اجراست که با تکمیل آنها شاخص های ارتباطی استان تقویت خواهد شد.

وی افزود: حدود ۱۰ میلیون زائر و مسافر در طول سال از مرز مهران تردد می کنند که این میزان در ایام اربعین به بیش از پنج میلیون نفر می رسد که این مهم ضرورت توجه به راه های استان را دوچندان می کند.

سرپرست استانداری ایلام تاکید کرد: ایلام در آینده نزدیک یکی از راه ها و شریان های اصلی و کریدور اصلی شمال و جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

نوذری با بیان اینکه مطالبه بحق مردم این استان در حاضر راه آهن است، یادآور شد: اعتباری خوبی در بودجه ۱۴۰۰ برای آغاز فاز اول اجرایی این پروژه بزرگ اختصاص یافته است.

وی به مزیت‌ مرز مهران اشاره کرد و گفت: سالانه ۱.۵ میلیارد دلار صادرات از این مرز انجام می شود که با متصل شدن استان به راه اهن می تواند تاثیر بسزایی در حوزه صادرات ایفا کند.

سرپرست استانداری ایلام همچنین با اشاره وضعیت بافت فرسوده و مناطق حاشیه نشینی در استان گفت: این‌ پدیده در استان بخصوص شهرهای ایلام و دهلران افزایش یافته به طوری که بیش ۱۰ درصد جمعیت استان در مناطق حاشیه ای سکونت دارند که باید در این راستا اقدامات لازم اتخاذ شود.

وی همچنین به روند احداث تونل کبیرکوه اشاره و آنرا را یک پروژه مهم در استان دانست و گفت: عملیات حفاری این پروژه پایان یافته و هم اکنون لاینیگ آن در دستور کار قرار گرفته است.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات و تلاش های کاظمی مدیرکل سابق تقدیر و عبدالله بهادری بعنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان ایلام معرفی شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.