| کد خبر: 256973 |

افزایش بی رویه قیمت باتری های ایرانی

قیمت باتری خودرو دچار بی ثباتی و افزایش پی در پی است. این وضعیت صنف باطریسازان را سردرگم کرده است.

تین نیوز

محمد رضا چوپانی، رئیس اتحادیه صنف باطریسازان کرج با بیان اینکه باتری خودرو محصولی تماماً داخلی است گفت: اما با این وجود قیمت باتری خودرو دچار بی ثباتی و افزایش پی در پی است. این وضعیت صنف باطریسازان را سردرگم کرده است.

به گزارش تین نیوز، چوپانی در گفت و گو با ایسنا گفت: در حالی که باتری خودرو در کشور تماماً تولید داخلی بوده و از لحاظ کیفیت بی نظیر و قابل رقابت با مشابه خارجی است اما افزایش پی در پی و بی ثباتی قیمت آن صنف باطریسازان را در محاسبه آورده مالی و توان خرید دچار مشکل کرده است.

وی افزود: قیمت باتری به فاصله ی کوتاهی از مراجعه قبلی تا مراجعه مغازه دار، افزایش دوباره پیدا می کند و اعضا در حالی که با محاسبه میزان درآمد بخشی از سرمایه اش را برای تهیه اجناس مورد نیازش به بازار اختصاص می دهد، در نتیجه نوسان این قیمت ها مجبور می شود آورده بیشتری را برای بهای خرید بپردازد. این موضوع باعث می شود همخوانی بین درآمد و هزینه ها طبق برنامه ریزی و پیش بینی اتفاق نیافتد و صنف از بابت افزایش پرداخت هزینه های خرید دچار مشکل شود.

چوپانی با اشاره به اینکه در حال حاضر افزایش قیمت باتری حساب و کتاب ندارد ادامه داد: کمتر از سه ماه از سال سپری شده و در این مدت نزدیک به ۴۰درصد افزایش قیمت خرید باتری داشته ایم. در حالی که لازم است حداقل باطری که به واحدهای صنفی فروخته می شود تا پایان سال یک قیمت بماند نه اینکه هر بار مراجعه می کنیم قیمت ها تغییر کرده باشد.

وی با اشاره به علت افزایش قیمت باطری گفت: این افزایش ممکن است به خاطر بهای سرب مصرفی در صنعت باطریسازی کشور باشد. بهای فلز سرب متاثر از قیمت جهانی است لذا اگر مشکلی در کارخانه های تولید کننده وجود دارد باید برای حل آن اقدام و این مجموعه ها را تامین کنند و یا در صورت نیاز سهمیه سربشان را افزایش دهند.

وی افزود: بر اساس قانون، صنف اجازه دارد اجناس خود را با ۱۲درصد سود بفروشد و برای کمک به مردم اجازه داده ایم که باتری کهنه هم در خرید و فروش استفاده شود که کلیه این اقدامات توسط اتحادیه رصد می شود.

وی بیان کرد: مشکل خاصی در تامین قطعات خودرو در این بخش نداریم و زمانی که شرکت های تولید کننده درخواست فروش و معرفی محصولی را می دهند کمسیون فنی آن را مورد بررسی و بازدید قرار می دهد و اگر کمسیون فنی تولید و استفاده از آن راتایید کند درخواست نیاز به آن را به اتاق اصناف و سپس به سازمان ثبت ارائه می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.