| کد خبر: 165327 |

وضعیت البرز در مسیرتوسعه بررسی شد

نخستین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز درسال جاری به بررسی عملکرد دستگاه های اجرای این استان درسال گذشته در حوزه توسعه اختصاص یافت.

تین نیوز

نخستین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز درسال جاری به بررسی عملکرد دستگاه های اجرای این استان درسال گذشته در حوزه توسعه اختصاص یافت.

به گزارش تین‌نیوز، راساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز درسال گذشته 125 مصوبه دراین زمینه به تصویب رسید که کارگروه های تخصصی این شورا 439 مصوبه را برای پیشبرد اهداف توسعه ای داشتند.

بیشترین مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز سال گذشته به کارگروه امور زیربنایی اختصاص داشت که مهمترین آنها مربوط به تملک دارایی و سرمایه ای و طرح جامع طالقان بود.

موافقت با توسعه شهرک صنعتی ماموت، طرح توسعه شهرک صنعتی کوثر و توسعه شهرک بهارستان از دیگر مصوبات توسعه ای استان البرز درسال گذشته به شمارمی رود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای دراین استان درسال گذشته بطورکامل تخصیص یافته است.

زهرا عربشاهی افزود: در بخش مدیریت بحران نیز17میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت که با توجه به تنش آبی تلاش شد تا اعتبارات بیشتری جذب شود.

عربشاهی گفت: امسال تلاش می شود تا در بحث بهسازی روستاها اقدامات موثرتری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بودجه آموزش و پرورش، بنیاد شهید و امورایثارگران ملی دیده شد اما اعتبار زندان ها استانی در نظر گرفته شده است .

معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار البرز اظهار داشت: از نیمه دوم سال گذشته شاهد 69 درصد تخصیص بودیم که مدیران دستگاه های اجرایی باید با جدیت رصد لازم را داشته باشند.

خسرو ارتقایی افزود: روند اجرایی پروژه های عمرانی دراین استان درصورتی می تواند با سرعت پیش رود که اعتبارات لازم تامین شود .

وی ادامه داد : دستگاه های اجرایی باید تلاش ویژه ای درسال جاری برای جذب اعتبارات عمرانی با هدف توسعه شهری و روستایی داشته باشند که دراین زمینه حمل و نقل ریلی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی استان البرز نیز درادامه این نشست گفت: تراکم مرغداری‌های استان البرز 30 برابر میانگین کشور است.

علی اصغرشریفی افزود: 417 واحد تولید مرغ و تخم‌مرغ در استان وجود دارد و 5 هزار نفر مستقیماً در صنعت طیور استان اشتغال دارند.

وی گفت: این استان از استان‌های پرخطر آنفلوآنزا حاد پرندگان است که سال گذشته 13 هزار آزمایش در استان انجام‌شده است.

وی تاکید کرد: البرز ازلحاظ پرورش مرغ شرایط حساسی دارد زیرا در همسایگی استان‌های قزوین، تهران و

مناطق شمالی کشور قرار گرفته است.

شریفی خاطرنشان کرد: امسال سازمان دامپزشکی برنامه واکسیناسیون را پیشنهاد داده که یک میلیارد و 700میلیون تومان اعتبار برای این بخش هزینه شده است.

وی گفت: برای جابه جایی مرغداری ها از حومه شهرها طرح بهسازی را داریم تا در مناطقی که بکر و تاسیسات شهری نباشد آنها را انتقال دهیم.

به گزارش ایرنا، دراین نشست احداث واحد بسته بندی سبزی، استخر ذخیره آب و اتاقک پمپاژ از جمله طرح های موافقت شده برای توسعه استان البرز در کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی عنوان شد.

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.