| کد خبر: 258099 |

صادرات فولاد ایران و رشد قابل توجه صادرات آهن اسفنجی

طبق آمار، در دو ماهه نخست امسال بیشترین حجم صادرات فولادی ها را شمش فولاد و بیشترین رشد صادرات را آهن اسفنجی به خود اختصاص داده است.

تین نیوز

بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار ایسنا قرار گرفت، در فروردین و اردیبهشت ماه امسال یک میلیون و ۴۱۴ هزار تن شمش فولاد صادر شده که بیشترین حجم صادراتی فولادی هاست، اما در این مقایسه آماری نسبت به میزان صادرات اقلام فولادی در دو ماهه ابتدایی ۱۴۰۱، کمترین درصد رشد را به میزان ۳۳ درصد داشته است. طی فروردین و اردیبهشت ماه سال گذشته یک میلیون و ۶۶ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) صادر شده بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق این آمار، ۵۰۱ هزار تن محصولات فولادی طی مدت مذکور سال جاری صادر شده که نسبت به ۳۵۷ هزار تن صادراتی در دو ماهه نخست سال گذشته، ۴۰.۳ درصد بیشتر است.

ظرف دو ماهه امسال ۴۰۷ هزار تن مقاطع طویل فولادی صادر شده که نسبت به ۳۰۱ هزار تن صادر شده در مدت مشابه سال گذشته ۳۵.۲ درصد افزایش یافته است.

صادرات مقاطع تخت فولادی نیز از  ۵۶ هزار تن در مجموع دو ماه ابتدایی ١۴٠١ به ۹۴ هزار تن در ماه مشابه سال جاری رسیده که نشان از افزایش قریب به ۶۸ درصدی صادرات این مقاطع فولادی دارد.  

رشد صادرات اما در خصوص آهن اسفنجی رکورد زده و افزایش ۲۰۴ درصدی را به خود اختصاص داده است؛ در حالی که در دو ماهه نخست سال گذشته  تقریبا آهن اسفنجی صادر نشد، میزان صادرات آن در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه ١۴٠٢ به ۲۰۴ هزار تن رسیده و بدین ترتیب رشدی به همین میزان را ثبت کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.