| کد خبر: 180690 |

وزیر اقتصاد در جمع کارآفرینان بزرگ خبر داد:

◄ پرداخت ۶۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی نظام بانکی در سال ۱۳۹۶

وزیر امور اقتصادی و دارایی از پرداخت ۶۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی نظام بانکی در سال ۱۳۹۶ خبر داد.

تین نیوز

وزیر اقتصاد، طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی مجمع کارآفرینان بزرگ ایران که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، بابیان این مطلب اظهار کرد: باوجود برخی کمبودها و نواقص، نظام بانکی کشور، مقاومتی در برابر پرداخت تسهیلات ندارد و حتی بعضاً برای حمایت از تولید بیش از سقف تعیین‌شده نیز اقدام به پرداخت وام کرده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان خصوصی‌سازی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در ادامه با تاکید بر عزم جدی دولت در اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار داشت: با سخنان برخی دوستان کارآفرین موافقم که خصوصی‌سازی، در مواردی، تبدیل به واگذاری شده و معتقدم اگر بند الف و ب سیاست‌های اصل ۴۴ عمل می‌شد، خصوصی‌سازی واقعی شکل می‌گرفت.

وی با اشاره به برخی انتقادات حاضران در نشست در خصوص مسائل مالیاتی، تصریح کرد: راجع به مالیات تاکید داریم که مودیان خوش‌حساب و کارآفرینان واقعی نباید در تنگنای مالی دولت، تنبیه شوند.

وی افزود: آن‌چه در خصوص افزایش نرخ مالیات مطرح‌شده، با توجه به نرخ رشد تولید ناخالص داخلی، خیلی پایین است و همین را هم نمی‌خواهیم بر دوش کارآفرینان بیاندازیم.

وزیر اقتصاد بابیان اینکه در مورد بسیاری از معافیت‌های مالیاتی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، از کارآفرینان خواست، پیشنهادهای خود را در ارتباط با گسترش پایه مالیاتی ارائه دهند.

دژپسند با تائید برخی انتقادات به‌نظام مالیات بر ارزش‌افزوده تصریح کرد: خود ما هم واقف به برخی کمبودها در این خصوص هستیم اما منتظر تصویب نهایی قانون نصب صندوق‌های مکانیزه فروش در مجلس و نیز بررسی لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده در صحن علنی هستیم و امیدواریم با تعیین تکلیف این دو قانون تا پایان سال جاری، مشکلات و کاستی‌های موجود، مرتفع شود.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود در این جلسه، با یادآوری این‌که دولت و شخص رئیس‌جمهور به‌شدت پیگیر رفع مشکلات قطعه سازان و تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی هستند، اظهار داشت: روز پنج‌شنبه گذشته، سومین جلسه پیاپی دولت در این زمینه و باهدف سرعت بخشی به تامین سرمایه واحدهای کارآفرین و تولیدکننده کالاهای صادراتی در ستاد اقتصادی دولت برگزار شد و شخص آقای روحانی در این جلسه تاکید کرد که هر چه سریع‌تر، گشایش‌های لازم دراین‌ارتباط ایجاد شود.

دژپسند با تاکید بر اولویت کاهش تورم در برنامه‌های دولت، افزود: البته ما نمی‌خواهیم، تورم را به بهای سرکوب سرمایه‌گذاری و تولید، کاهش دهیم و نیز نمی‌خواهیم رونق تولید را به قیمت وقوع ابر تورم، محقق کنیم.

 وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اهمیت ثروت‌آفرینی توسط بخش خصوصی، گفت: باافتخار می‌گوییم کارآفرینان کشور تولیدکنندگان ثروت هستند که از نتیجه ثروت ‌آنان میوه‌هایی مانند اشتغال، کمک به تولید ملی و افزایش رتبه اقتصاد کشور در جهان با توسعه صادرات چیده می‌شود.

وی افزود: همان‌گونه که در فرهنگ اسلامی تولید ثروت به‌عنوان کار خیر شناخته می‌شود، هیچ‌گونه محدودیتی برای تولید ثروت وجود ندارد، فقط محدودیت در زمینه روش‌های به دست آوردن ثروت و قوانین شرع وجود دارد که کسب ثروت به هر طریق، مانند کلاهبرداری را نمی‌پذیرد.

وی تصریح کرد: معتقدیم، کارآفرینان کشور به تمام این قواعد پایبند بوده و حدود آن را رعایت می‌کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنان خود بر طراحی ساختاری برای ایجاد و استمرار ارتباط دوطرفه بین دولت و بخش خصوصی تاکید کرد.

 دژ پسند بابیان این مطلب اظهار کرد: با برنامه‌ریزی انجام‌شده علاوه بر ارتباطی که در جلسات اتاق بازرگانی با کارآفرینان داریم، قرار شد در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان‌ها نیز شرکت کنیم.

وی در پاسخ به درخواست کارآفرینان در خصوص تسهیلات گمرکی، دستور داد موضوع پرداخت 70 درصد از عوارض گمرکی به‌صورت علی‌الحساب، برای ترخیص کالا با دقت و سرعت بررسی و در صورت عدم مانع بدان عمل شود.

وزیر اقتصاد همچنین با اشاره مبنا قرار دادن شعار گمرک مبنی بر «دقت»، «سرعت» و «سلامت»، تصریح کرد: به‌موازات تاکید بر سرعت، متناظر آن به‌دقت و سلامت فرآیند گمرکی نیز توجه داریم.

در این نشست هم‌اندیشی بیش از ۴۰ تن از صاحبان صنایع تولیدی و کارآفرینان بزرگ کشور شرکت داشته و دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای تسهیل و بهبود فضای کسب‌وکار ارائه کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.