بازدید سایت : ۸۵۸۰۱

بهره برداری از فاز نخست خط ۲ قطار شهری اصفهان تا ۱۴۰۳

شهردار اصفهان با بیان اینکه فاز نخست خط دو قطار شهری این کلان شهر تا پایان ۱۴۰۳ بهره برداری و ظرفیت جدیدی به شهر اضافه می شود، گفت: امیدواریم با فاصله کمی تا ۱۴۰۵، فاز دو قطار شهری را نیز تکمیل و عملیات اجرایی خط سوم را آغاز کنیم.

بهره برداری از فاز نخست خط ۲ قطار شهری اصفهان تا ۱۴۰۳
تین نیوز |

شهردار اصفهان با بیان اینکه فاز نخست خط دو قطار شهری این کلان شهر تا پایان ۱۴۰۳ بهره برداری و ظرفیت جدیدی به شهر اضافه می شود، گفت: امیدواریم با فاصله کمی تا ۱۴۰۵، فاز دو قطار شهری را نیز تکمیل و عملیات اجرایی خط سوم را آغاز کنیم.

پیشرفت ۸۰ درصدی حفاری تونل فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، علی قاسم زاده در برنامه تلویزیونی «اصفهان من» با بیان اینکه یکی از مواردی که هوای شهر اصفهان را برای تنفس و زندگی سخت می کند، آلاینده ها است، اظهار کرد: منابع آلایندگی را به دو دسته منابع ساکن شامل کارخانجات و کارگاه ها و منابع متحرک از جمله خودروها تقسیم می کنیم.

وی افزود: شهرداری موضوع آلایندگی کارخانجات و کارگاه ها را فقط در حد مطالبه گر می تواند پیگیری کند، اما در مورد خودروها قادر به ایفای نقش است و می تواند به کاهش میزان آلایندگی شهر ناشی از حرکت خودروها کمک کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از روش های رفع مشکل آلاینده های ناشی از خودروها توسعه حمل ونقل عمومی است، افزود: هدف شهرداری ایجاد سازوکاری است که شهروندان به جای استفاده از خودروی شخصی بتوانند از حمل ونقل عمومی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ظرفیت های مختلفی در حوزه حمل ونقل عمومی همچون تاکسی، اتوبوس و مینی بوس از قدیم در اصفهان تجربه شده است و هم اکنون به تجارب جدیدی همچون قطار شهری طی دو دهه اخیر رسیده ایم.

برای رفع مشکل ترافیک، ایجاد معابر جدید، روگذر، زیرگذر و خیابان های دوطبقه نیز به منظور تسهیل در ترددهای شهری کارآمد نیست.

قاسم زاده با اشاره به سخنان خود در برنامه گذشته اصفهان من درباره خط یک متروی اصفهان، اضافه کرد: امروزه حمل ونقل و ترافیک موضوع مهمی در اصفهان است و شهروندان زیادی به لحاظ شرایط ترافیکی گلایه مند هستند.

وی با بیان اینکه برای رفع مشکل ترافیک که به نوعی موضوع آلاینده ها را نیز در بر می گیرد و ایجاد معابر جدید، روگذر، زیرگذر و خیابان های دوطبقه نیز جهت تسهیل در ترددهای شهری کارآمد نیست، گفت: در شهر تاریخی اصفهان که در هسته مرکزی آن بافت تاریخی قرار دارد، در بودجه سال جاری شهرداری اصفهان حدود پنج هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث پروژه های حلقه حفاظتی و قطار شهری اختصاص دادیم.

شهردار اصفهان گفت: متخصصان در ادوار گذشته و هم اکنون، به این جمع بندی رسیده اند که یکی از راهکارهای اساسی برای رفع مشکل ترافیک، توسعه خطوط قطار شهری است.

وی اضافه کرد: برای شهر اصفهان سه خط قطار شهری مصوب شده است که خط یک آن پیش از این در مسیر شمال به جنوب اصفهان راه اندازی شد و در حال بهره برداری است.

قاسم زاده ادامه داد: در حال احداث فاز نخست خط دو قطار شهری از شمال شرق به سمت غرب اصفهان هستیم که از زینبیه تا کهندژ شامل ۱۶ ایستگاه است و خط سوم که مطالعات آن در حال انجام است، در مسیر جنوب به غرب این کلان شهر احداث خواهد شد.

وی تاکید کرد: با هزینه سه هزار میلیارد تومانی که برای احداث هر کیلومتر مترو رقم می خورد، می توان تعداد اتوبوس ها را افزایش داد، اما این اقدامات مشکل ترافیک را ریشه ای رفع نمی کند؛ پیش بینی شده است با ایجاد ۳ خط قطار شهری تا حد زیادی مشکل ترافیک اصفهان رفع شود.

اغتشاش بصری در شهر شهروندان را دچار آشفتگی می کند

شهردار اصفهان تصریح کرد: قطار شهری امتیازات متعددی از جمله منتقل کردن حمل ونقل به زیر زمین، کاهش زمان سفر و آلودگی هوا و بهبود شرایط شهر دارد.

وی با بیان اینکه همه مشکل شهرداری، آلاینده نیست، هرچند آلاینده مشکل مهمی است، اما اغتشاش بصری در شهر، شهروندان را دچار آشفتگی می کند، اضافه کرد: خط یک مترو با جابه جایی ۱۲۰ هزار مسافر موجب کاهش تردد حداقل ۶۰ هزار خودرو در سطح شهر شده است و اگر خط دو و سه آن نیز احداث شود و به حمل ونقل عمومی کمک کند، انتظار می رود معابر و خیابان های اصلی شهر به آرامش برسد.

قاسم زاده ادامه داد: متخصصان تاکید دارند که شهرداری با جدیت باید خط دو قطار شهری را احداث کند و این پروژه اولویت نخست در تخصیص بودجه و تأمین اعتبارات باشد که امیدواریم با تمرکز ایجاد شده تا پایان ۱۴۰۳، فاز نخست خط دو را بهره برداری و ظرفیت جدیدی را به شهر اضافه کنیم.

وی افزود: فاز نخست خط دو قطار شهری اصفهان حدفاصل دارک تا میدان قدس در اولویت بهره برداری قرار دارد، زیرا به دلیل بالا بودن حجم مسافر این نقطه شهر، از عدالت اجتماعی کمتری برخوردار بوده است و توزیع خدمات در آن همچون جنوب شهر نبوده است؛ البته امیدواریم با فاصله کمی تا سال ۱۴۰۵، فاز دو قطار شهری را نیز تکمیل و خط سوم را آغاز کنیم.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با فعال شدن خط دو قطار شهری این کلان شهر، به رغم هزینه زیاد، خدمت جدیدی تقدیم شهروندان شود و به بالا رفتن آرامش و بهتر شدن هوای شهر کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.