| کد خبر: 266323 |

"ایمیشلی‌" گذرگاه هفتم بین ایران و آذربایجان شد؛ اتصال راه‌ آهن پارس‌‌ آباد به ‌آذربایجان

وزیر راه و شهرسازی رفع ۸۷۰ نقطه حادثه خیز، بهره برداری از راه آهن میانه- اردبیل در ماه های آینده و آغاز عملیات اجرایی خط ریلی اردبیل به پارس آباد به طول ۲۴۰ کیلومتر را بخشی از اقدامات در دست اجرای وزارت راه و شهرسازی قبل از اتمام دولت سیزدهم عنوان کرد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی رفع ۸۷۰ نقطه حادثه خیز، بهره برداری از راه آهن میانه- اردبیل در ماه های آینده و آغاز عملیات اجرایی خط ریلی اردبیل به پارس آباد به طول ۲۴۰ کیلومتر را بخشی از اقدامات در دست اجرای وزارت راه و شهرسازی قبل از اتمام دولت سیزدهم عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲۴۴ پروژه راهداری در استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگاران گفت: یکی از پروژه های مهمی که در برنامه وزارت راه و شهرسازی است اجرای پروژه های راهسازی و نگه داشت راه هاست. امروز با اعتبار یکهزار و ۹۰۰ میلیاردتومان، ۱۸۲ پروژه راهداری در استان اردبیل به بهره برداری رسید که این پروژه ها شامل روکش و بهسازی راه های اصلی و روستایی، روشنایی، نصب علائم، رفع نقاط حادثه خیز و تجهیز ماشین آلات است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استان اردبیل یکی از استان هایی است که در فصل زمستان با سرما و بارش برف و باران مواجه است، افزود: امروز همچنین ۶۲ پروژه جدید در حوزه راهداری با اعتبار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان اردبیل آغاز شده است.

بذرپاش رفع نقاط حادثه خیز استان اردبیل با همکاری سازمان راهداری و راهور فراجا را یکی از پروژه های حائز اهمیت استان عنوان کرد.

وی تصریح کرد: هدف گذاری شده تا ۸۷۰ نقطه پرحادثه تا پایان دولت سیزدهم در سراسر کشور رفع خطر شود و امسال در برنامه است تا ۴۰۰ نقطه از این نقاط رفع خطر شود.

به گفته بذرپاش، از ۱۳ نقطه حادثه خیز اردبیل حدود ۷ نقطه رفع خطر شده است.

تجهیز و نوسازی ماشین آلات راهداری و راهسازی با تولید داخل و واردات

وزیر راه و شهرسازی تجهیز ماشین آلات راهداری را بخشی دیگر از برنامه ها و سیاست ها در حوزه راهداری عنوان کرد و گفت: برخی از ماشین آلات راهسازی فرسوده شده است و همچنین در حوزه ماشین آلات راهداری و راهسازی کمبودهایی وجود دارد که در تلاش هستیم تا از ظرفیت داخلی و واردات کمبودها در بخش ماشین آلات راهداری و راهسازی جبران شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تا پایان دولت سیزدهم بخش ماشین آلات راهداری و راهسازی تجهیز خواهد شد.

بهره برداری از راه آهن میانه -اردبیل در ماه های آینده

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید از راه آهن میانه به اردبیل اشاره کرد و گفت: این پروژه یکی از پروژه هایی است که مردم استان اردبیل انتظار ۲۰ ساله برای اتمام آن کشیده اند. هم اکنون از این مسیر ۱۷۵ کیلومتری بخش عمده ای انجام شده است و هم اینک بخش های نهایی این پروژه در حال تکمیل است. جلسات مناسبی در این خصوص تشکیل شد و به زودی منابع مناسبی برای تکمیل بخش پایانی این پروژه در همکاری با سازمان برنامه و بودجه و حداکثر دو هفته آینده تامین می شود.

وی افزود: در مجموع ۴۳ کیلومتر عملیات زیرسازی در برخی مناطق باقیمانده است که با تامین اعتبار تکمیل خواهد شد. تلاش می کنیم طی چند ماه آینده در سفر رییس جمهور این پروژه تحویل مردم استان شود. با این افتتاح استان اردبیل به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی پروژه ریلی اردبیل به پارس آباد به طول ۲۴۰ کیلومتر در ماه های آتی

بذرپاش مرحله بعدی این پروژه ریلی را مسیر اردبیل به پارس آباد عنوان و تاکید کرد: این مسیر ۲۴۰ کیلومتر خط ریلی است که پروژه دشواری است که با حضور رییس جمهوری آغاز عملیات اجرایی این پروژه نیز انجام خواهد شد.

وی در خصوص توافق ایران با کشور آذربایجان توضیح داد: قطعه پارس آباد به ایمشیلی متصل خواهد شد که در پارس آباد باراندازی راه اندازی شود و با این کار گذرگاه جدیدی بین کشور ایران و کشور آذربایجان ایجاد شود. با اتصال ریل پارس آباد عملا یکی از کریدورهای شمال- جنوبی کشور شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تمامی پروژه ها برای تکمیل زنجیره کریدوری ایران راه است که بخش زیادی از آن از مسیر کریدوری شمال-جنوب می گذرد که اردبیل نیز یکی از نقاط هدف ما برای اتصال شبکه ریلی و جاده ای به سمت جنوب است. با این کار اردبیل به شاهراه شمال-جنوب کشور تبدیل خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سيدمرتضي ناصريان 2 1

    مقامات استان اردبیل از تصویب طرح راه‌آهن اردبیل به پارس آباد خبر می‌دهند. و این طرح را با ادعای ترانزیتی بودن به تصویب رسانده‌اند:
    tinn.ir/fa/tiny/news-266271
    ظاهراً لابی‌گری مقامات استان اردبیل بر اصرار کارشناسان چربیده و مجوز اجرای راه آهن صعب العبور و پرهزینه و کم فایده اردبیل به پارس آباد صادر شد.
    مطلب زیر را ملاحظه فرمایید
    https://www.mehrnews.com/news/5662237/
    و همچنین
    https://www.tarabarnews.com/view/97697/
    با وجود بی پولی برای تکمیل طرح‌های مهم و نیمه تمام قبلی (مثل راه‌آهن ترانزیتی خاوران به تبریز و کرمانشاه به خسروی و دوخطه کردن تهران به میانه و خط دوم محور بافق اصفهان و خط دوم بافق مشهد و ...) افزودن طرح جدید بر خلاف سیاستهای اعلامی دولت برای ساماندهی به طرحهای نیمه‌تمام است.
    متاسفانه برخی مسئولان در تلاش هستند در همین شرایط وخیم طرحهای نیمه تمام، مجوز راه آهن پرسرعت تهران مشهد به مبلغ بالای ده میلیارد یورو نیز صادر شود.
    عرض تسلیت به کارشناسان و کارگروه ماده ۲۳ که در متوقف کردن روند صدور مجوزهای جدید ناکام مانده‌اند و معضل طرحهای نیمه‌تمام کمتر نمیشود که ناهنجارتر میشود.
    مردم بیت المال خود را در اختیار برخی موکلان در دولت و مجلس قرار داده‌اند و امید بر تعهد آنها دارند ولی برخی از موکلان به نظرات کارشناسان و طرح جامع حمل و نقل اهمیتی نمی‌دهند.

    • ناشناس 0 0

      دست بکش ازلجاجتت باتوسعه استان اردبیل
      خودت میدونی راه آهن رشت آستارا هیچ مزیتی نداره