| کد خبر: 261235 |

ناوگان اتوبوسی راهداری اردبیل هشت هزار و ۵۹۷ زائر اربعین را جابجا کرد

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: از زمان اجرای طرح اربعین (۲۷ مردادماه تا ۱۳ شهریور) در مجموع هشت هزار و ۵۹۷ زائر در قالب ۳۶۰ سفر با ناوگان اتوبوس این اداره کل جابجا شد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: از زمان اجرای طرح اربعین (۲۷ مردادماه تا ۱۳ شهریور) در مجموع هشت هزار و ۵۹۷ زائر در قالب ۳۶۰ سفر با ناوگان اتوبوس این اداره کل جابجا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا شیرین زاده در خصوص آخرین وضعیت تردد زائران اربعین در فاصله ۲ روز مانده به اربعین اظهار کرد: طی این مدت هشت هزار و ۴۵۵ زائر در قالب ۳۵۵ سفر به مرز مهران ، ۱۱۱ نفر در قالب سه سفر به مرز خسروی و ۳۱ زائر هم در قالب یک سفر به مرز شلمچه منتقل شدند.

وی اضافه کرد: ۴۲ شرکت حمل و نقل مسافر با استفاده از ۲۹۰ دستگاه اتوبوس در قالب طرح اربعین اقدام به جابجایی زائرین اربعین حسینی کردند و فرایند بازگشت زائران هم از روزهای آینده با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد.

شیرین زاده یادآور شد: برای پوشش سفرهای تهران و جابجایی مسافران اردبیل به تهران ، اتوبوس هایی که به مرز مهران تردد می کنند از مسیر تهران حرکت می کنند تا مسافران تهران را هم جابجا کنند.

وی گفت: ناوگان مسافری استان اردبیل علاوه بر جابجایی مسافرین استان، زائران سایر استان ها را هم جابجا می کنند ، حتی در روزهای اخیر زائرین جمهوری آذربایجان هم توسط ناوگان مسافری استان اردبیل از مرز مهران به مرز بازرگان منتقل شده اند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای استان اردبیل گفت: سامانه ثبت شکایات مردمی طی این مدت فعال است و مسافران می توانند شکایت های خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۴۱ ، یا سامانه اینترنتی ۱۰۰۰۱۴۱ و ۱۱۰۱۲۰ پلیس اطلاع رسانی کنند.

حضور یک و نیم میلیون زائر در عراق

وی با اشاره به حضور یک و نیم میلیون زائر در کربلای معلی و عراق اظهار کرد: روز گذشته ۱۲۰ هزار نفر از زائرین از پایانه مرزی مهران وارد کشور شدند و انتظار می رود موج اصلی بازگشت زائرین از فردا آغاز شود.

شیرین زاده یادآورشد: هم اکنون ترافیک در جاده های مواصلاتی مهران روان است و با توجه به زیرساخت هایی که در منطقه ایجاد شده ، مشکلی نخواهیم داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: روزانه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس اقدام به جابجایی زائرین می کنند ، در حال حاضر ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت در مرز مهران مستقر شده و آماده انتقال زائرین به شهرها هستند.

شیرین زاده با اشاره به استقبال زائرین از مرزهای خسروی ، باشماق و تمرچین گفت: سال گذشته ۵۲ درصد تردد زائرین از مرز مهران بوده است در حالی که امسال این میزان به ۴۴ درصد کاهش یافته است ، ضمن اینکه میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی هم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی در خصوص قیمت بلیت اتوبوس در مسیر مهران- اردبیل هم گفت: از زمان آغاز طرح اربعین تا پایان جابجایی زائرین، قیمت بلیط اتوبوس ۲۵ نفره ۸۴۴ هزار تومان ،۳۲ نفره ۷۱۱ هزار تومان و ۴۴ نفره ۵۷۵ هزار تومان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.