| کد خبر: 259149 |

تکمیل تونل دوم حیران نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل تونل دوم حیران نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین منابع، امکان افتتاح آن در سال جاری وجود دارد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل تونل دوم حیران نیازمند ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار است که در صورت تامین منابع، امکان افتتاح آن در سال جاری وجود دارد.

 

محبوب حیدری با اشاره به عملیات اجرایی تونل دوم حیران اظهار کرد: حفاری تونل دوم به پایان رسیده است و کف‌برداری، زیرسازی، تکمیل جاده‌های دسترسی ورودی و خروجی و احداث دیوارها و آبرو از کارهای باقی مانده این طرح است که با تکمیل آنها، مسیر تونل دوم حیران (اردبیل-آستارا) به روی خودروها گشوده می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: طرح تونل شمالی حیران در شهرستان نمین با هدف کاهش بار ترافیکی طراحی شده که از ۳۰ کیلومتری خروجی شهر اردبیل و۱۲ کیلومتری شهر نمین به سمت آستارا در دست اجرا است و پیش‌بینی شده تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این تونل ضمن کاهش قابل توجه ترافیک در مسیر اردبیل- آستارا و بلعکس، صرفه جویی زیادی از وقت و سوخت محقق خواهد شد و ایمنی تردد هم در این مسیر افزایش خواهد یافت.

حیدری همچنین در خصوص اقدامات در دست اجرا برای توسعه شبکه بزرگراهی در شمال استان اظهار کرد: عملیات بهسازی و تعریض جاده ۲۰ کیلومتر از پارس‌آباد –سربند تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و در اجرای این طرح پیمانکار یکهزار میلیارد ریال از اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مطالبه دارد و تلاش بر این است با پرداخت مطالبه پیمانکار، اجرای طرح سرعت گرفته و در زمان مقرر افتتاح شود.

وی درباره تعریض و چهاربانده کردن جاده سربند-مشگین‌شهر هم گفت: ۲۰ کیلومتر از این جاده با تامین اعتبارات لازم امسال بهره‌برداری می‌شود. تاکنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ بانک ملت به این طرح مصوب شده که از این مبلغ یک هزار میلیارد ریال پرداخت شده و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر هم به زودی پرداخت می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: برای تکمیل این طرح هم از محل پیوست بودجه ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی درباره تعریض و بهسازی بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر افزود: موسسه عاشورا به عنوان مجری طرح بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال از راه و شهرسازی مطالبه دارد که در صورت پرداخت مطالبات پیمانکار و تامین اعتبار لازم، این طرح تا پایان امسال بهره‌برداری می‌شود.

حیدری همچنین درباره روند عملیات اجرایی کریق- آرموداق در حوزه شهرستان نیر گفت: در صورت اجرای باقی مانده این مسیر در استان آذربایجان شرقی، مسافت اردبیل تا مرکز کشور ۱۱۰ کیلومتر کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل یادآورشد: بهسازی جاده کریق - آرموداق به طول ۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته که هشت کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی کریق-آرموداق از سال ۱۳۹۴ شروع شده و از هشت کیلومتر مسیر، آسفالت دو لایه به طول ۴.۵ کیلومتر انجام گرفته و ۳.۵ کیلومتر مابقی مسیر هم رو به اتمام بوده و در مرحله اجرای آسفالت قرار گرفته است.

حیدری دسترسی آسان به مرکز کشور از لحاظ فاصله مسافت و زمان را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: صرفه جویی در مصرف سوخت و زمان از مهمترین مزایای این طرح است. ضمن اینکه تکمیل این مسیر فاصله اردبیل تا مرکز کشور را ۱۱۰ کیلومتر کوتاهتر می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اتمام طرح تا پایان سال در حوزه استحفاظی استان اردبیل، انتظار می‌رود مسئولان استان آذربایجان شرقی نیز، تکمیل حوزه استحفاظی خود را در اولویت برنامه‌های کاری و اجرایی قرار دهند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.