| کد خبر: 257519 |

عبور و مرور از تونل کبیرکوه تا پایان سال ممکن می‌ شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: از نظر عملیات راهسازی تونل کبیرکوه و راه های طرفین تا دهه مبارک فجر تکمیل و امکان عبور وسایل نقلیه از این مسیر فراهم خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: از نظر عملیات راهسازی تونل کبیرکوه و راه های طرفین تا دهه مبارک فجر تکمیل و امکان عبور وسایل نقلیه از این مسیر فراهم خواهد شد اما بهره برداری نهایی و زیر بار ترافیک رفتن تونل کبیرکوه طبق استانداردهای حمل و نقل منوط به تکمیل روشنایی و تهویه این تونل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهندس فرشاد دوستی در بازدید از تونل کبیر کوه با بیان اینکه تونل و راه های طرفین آن در مجموع ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: طول تونل اصلی کبیرکوه 4750  متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول عملیات لاینینگ و احداث جداول کناری هدایت آب  و ... آن است  وتا کنون نزدیک به  3500 متر از لاینینگ آن به انجام رسیده و طبق برنامه ریزی انجام شده  در شرایط عادی و تأمین اعتبار پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر عملیات لاینینگ وزیرسازی و روسازی مسیر تونل اصلی به پایان برسد.

وی با بیان اینکه درمسیر تونل  از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر عملیات راه سازی (۶ کیلومتر به سمت مورموری و دهلران و ۳ کیلومتر به سمت شهر آبدانان و ۲ کیلومتر رمپ و لوپ پل زیرگذر) در مرحله روسازی و آسفالت است و پل زیر گذر آن نیزاحداث و تکمیل شده است، تصریح کرد:  از سمت شهرستان دره شهر ۶،۵ کیلومتر راه سازی درحال انجام است که در این 6.5  کیلومتر ۹ رشته تونل و یک دهنه گالاری( تونل مصنوعی)  به طول بیش از ۲ هزار متر احداث شده  و تا کنون نزدیک به ۱۶۰۰ مترلاینینگ این تونل ها که بیشتر آنها به صورت سه خطه به خاطر سراشیبی و ایجاد مسیر سبقت احداث شده اند به انجام رسیده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: از سمت دره شهر نیز طبق برنامه زمانبندی در صورت تأمین اعتبار و مساعد بودن شرایط پیش بینی می شود تا دهه مبارک فجر این قسمت از مسیر نیز تکمیل شود.

 تونل کبیرکوه بین شهرستان دره شهر و آبدانان قرار دارد و بابهره برداری از آن بیش از ۲۰۰ پیچ پر خطر و گردنه صعب العبور کبیرکوه حذف شده و در آینده تاثیر مهمی در توسعه منطقه به جهت اتصال استان های مرکزی به مرزهای بین المللی  کشورعراق فراهم خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.