| کد خبر: 258064 |

۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه در جنوب ایلام نیاز است

دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: طبق برآوردهای انجام شده، ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه در جنوب استان نیاز است.

تین نیوز

دوستی، مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: طبق برآوردهای انجام شده، ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه تونل کبیرکوه در جنوب استان نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، فرشاد دوستی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی تونل کبیر کوه اظهار داشت: بیشتر کار لاینینگ یا پوشش بتونی سقف تونل انجام شده و هزار و ۸۰ متر باقی مانده که در صورت تزریق اعتبار، تونل تا دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد.

وی درخصوص اعتبارات تونل عنوان کرد: از محل ماده ۵۶ در طول یک ماه گذشته مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به تونل تزریق شده و برای تکمیل ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

دوستی افزود: بهربرداری از این طرح مهم راهسازی باعث حذف بیش از ۳۰۰ پیچ خطرناک و حادثه ساز می شود.

وی با اشاره به اینکه راه های دسترسی تونل از سمت آبدانان و دره شهر نیز در مراحل پایانی کار هستند، اضافه کرد طول راه های دسترسی از سمت آبدانان ۱۱ کیلومتر است که ۱۰ کیلومتر آن در حال اتمام است که یک هزار متر مانده مشکل معارض دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام عنوان کرد: طول راه های دسترسی تونل از سمت دره شهر چهار کیلومتر است، دو کیلومتر راه ورودی دره شهر و دو کیلومتر بین تونل که روسازی شده و آماده آسفالت هستند.

وی گفت: یک تونل اصلی به طول چهار هزار و ۷۵۰ متر و شش تونل دیگر به طول ۲ هزار متر در این محور احداث شده که در صورت بهره برداری از تونل علاوه بر حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک، کوتاه شدن ۲۰ کیلومتری مسیر آبدانان به مرکز استان و صرفه جویی سالانه دو میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر در مصرف سوخت، شهرهای شمالی و مرکزی کشور به بنادر جنوبی وصل می شوند.

شهرستان آبدانان در ۱۷۰ کیلومتری جنوب شرقی استان ایلام واقع شده است، راه های دسترسی آبدانان پر پیچ و خم و کوهستانی هستند به نحوی که تردد در این مسیر برای رانندگان و مسافران خطر ساز است. ب

به منظور حذف گردنه های صعب العبور سال ۹۲ عملیات اجرایی تونل کبیرکوه شروع شد، شهریور سال ۹۸ کار حفاری به پایان رسید و اینک پوشش بتونی سقف تونل در حال اجرا است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناش 1 0

    مسیر آبدانان تا ایلام فاصله زیادی هست مردم آبدانان هم هر روز مسیرشان به ایلام می خوره جاده خوبی نداره همش گردنه هست مشکل هست به امید خدا تونل درست شود همه چیز درست می شود ومشکلی برای مسافرت پیش نمیاد. مردم آبدانان بهترین جوانان را داره خیلی هم با سواد منتها خیلی ازشان بی کارهستن درامدی ندارن امروز تورم هم زیاد هست توی کشور اگر دولت بزرگی کنه حمایت کنه کارخانه ای شرکتی در انجا فراهم بشود خیلی از مشکلات جوانان حل می شود تک تک جوانان این منطقه دست نظام جمهوری اسلامی ایران را می بوسند