| کد خبر: 257556 |

احداث پل گرمی - بیله‌ سوار نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده از سیل انجیرلوی گرمی مغان و احداث پل اصلی نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده از سیل انجیرلوی گرمی مغان و احداث پل اصلی نیازمند ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، کلیم الله وثوقی روز یکشنبه در حاشیه بازدید وزیر کشور از مناطق سیل زده در خصوص اقدامات در دست اجرا برای برقراری ارتباط از مسیر گرمی به بیله سوار اظهار کرد: احداث کنارگذر در محل پل تخریب شده ظرف یک هفته تا ۱۰ روز کنارگذر به اتمام می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: علاوه بر این خرپای فلزی امروز از استان قزوین بارگیری و روز چهارشنبه در محل تخلیه خواهد شد و بین یک هفته تا ده روز زمان نیاز است که از طریق راه انحرافی ارتباط برقرار شود.

وی در خصوص سازه پل اصلی هم گفت: مشاور و پیمانکار اولیه برای اجرای این پروژه انتخاب شده و دوشنبه با پیمانکار به توافق نهایی خواهیم رسید که پروژه را آغاز کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر کار اجرایی پروژه در دو بخش گمانه زنی محل احداث پل (توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک) و تخریب عرشه آغاز شده است.

وثوقی یادآورشد: برای سازه پل و راه ای انحرافی حدود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه ارتباط اولیه در مسیر گرمی بیله سوار نهایتاً طی ده روز از طریق کنارگذر برقرار خواهد شد، گفت: احداث خود پل اصلی ۴ تا ۶ ماه زمان نیاز است و با توجه به اینکه دهانه پل از ۲۰ متر به ۳۰ متر افزایش یافته است، باید تیرهای فلزی پیش ساخته سفارش شده در کارخانه ساخته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در عین حال گفت: در حال حاضر تردد راه های فرعی روستایی انجیرلو- تکانلو برقرار است و مسیر ترانزیت هم از طریق بیله سوار- پارس آباد- مشگین شهر برقرار شده است.

در جریان سیل هفته گذشته هفت نفر از اهالی شهرستان گرمی مغان جان باختند و تردد در مسیر گرمی - بیله سوار بدلیل آسیب دیدن پل اصلی انجیرلو غیرممکن شد.

طی هفته های جاری بارش های متعدد منجر به وقوع سیلاب در مناطق مختلف استان اردبیل شده و خسارت های سنگینی به همراه داشته است. در جریان سیل نهم و دهم خردادماه جاری هم مسیر گرمی _ بیله سوار برای ساعاتی مسدود شد. همچنین بر اثر تخریب تاسیسات آبرسانی آب شهر گرمی و تعدادی از روستاها برای نزدیک به یک هفته قطع شد.

وزیر کشور صبح روز یکشنبه در سفر به استان اردبیل در روستاهای سیل زده واقع در بخش های برزند و مرکزی شهرستان گرمی حضور یافت و ضمن صحبت با اهالی این روستا در جریان مشکلات آنها قرار گرفت.

احمد وحیدی همچنین از پل انجیرلو در جاده گرمی - بیله سوار که در سیل اخیر تخریب شده بازدید کرد و در جریان اقدامات دستگاه های مرتبط در خصوص این پل قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد 1 0

    تا بحال فکر میکردم همه این داستانهای دزدی واختلاص دروغه ولی الان یقین دارم شما که میگی 40میلیارد تومن هزینه ساخته پل منطقه ماست 10میلیارد بدید من پل به طول 200متر میزنم با سیل بند

  • آراز 1 0

    از داخل انجیرلو بطرف روستای آق داش جاده بزنن هم مسیر کوتاهتر میشود و هم نیازی نیست آن همه پول خرج کنن .نه کوهی است بکنن نه دره ای است پل بزنن یک جاده خاکی است فقط آسفالت میریزند و تمام.۴۰میلیارد هم تو جیب مسولان دزد اردبیل و گرمی نمیرود .جهت اطلاع دولت و وزیر کشور

  • ناشناس 1 0

    چه خبره مگه میخوان چیکار کنن کلا ده درشش اون پل متری ۵۰ میلون هم کارکننن میشه سه میلیارد مگه میخوان با طلا بسازن بعد هم خواهش میکنیم از استانداری وزارت کشور جاده اردبیل به گرمی و بیلسوار و اردبیل به پارساباد و دو بانده کنید طرح اش بیست ساله شروع شده بیست کیلومتر پیش نرفته اون مسیرها شده قتل گاه ملت مغان، تین نیوز منصف ترین خبرگزاری ایران.

    • ناشناس 0 0

      واقعا که

  • ناشناس 0 0

    واقعا خجالت داره به شهری که چهل درصد محصولات کشاورزی کشور و میده یه راه مواصلاتی خوب نداره خجالت بکشین مسئولان بی لیاقت این جاده که ما داریم میریم ومیایم مشهور به جاده مرگه خدا به ما رحم کند

  • راسم اصلانی 1 0

    چه خبرتونه بابا مگه میخواهید شهر بسازید400میلیارد اوووووو

  • ناشناس 1 0

    به من ۱۰۰ میلیون بدین از اولشم بهتر درس کنم