| کد خبر: 250645 |

تکمیل بزرگراه ها از محل تهاتر نفت

توسعه بزرگراه های استان اردبیل درقالب تهاتر نفت با سرعت به پیش می رود و امیدواریم از این محل منابع مناسبی جذب کنیم.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: توسعه بزرگراه های استان اردبیل درقالب تهاتر نفت با سرعت به پیش می رود و امیدواریم از این محل منابع مناسبی جذب کنیم.

به گزارش تین نیوز ، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: با پیگیری استاندار اردبیل تلاش بر جذب سرمایه گذار خارجی برای جذب منابع تهاتر نفت است تا راه های مواصلاتی استان اردبیل در کوتاهترین زمان به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه استاندار اردبیل پروسه جذب سرمایه گذار خارجی و تامین منابع از محل تهاتر نفت را برای توسعه بزرگراه ها به جد دنبال می کند ، خاطرنشان کرد: در هفت ماه گذشته بخش عظیمی از این فرآیند انجام شده تا با هماهنگی وزارت نفت ، راه و دستگاه های نظارتی این کار به سرانجام رسیده و از محل تهاتر نفت برای ۳۰۰ کیلومتر توسعه بزگراه استان منابع تامین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تکمیل ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه نیاز به ۶ هزار میلیارد تومان منابع دارد که اگر این منابع تخصیص یابد ما در مدت دو سال می توانیم این پروژه ها را به سرانجام برسانیم.

حیدری افزود: سالانه به شرط تامین ۳ هزار میلیارد تومان می توان ۱۵۰کیلومتر بزرگراه را با توان پیمانکاران در هر سال تکمیل و به بهره برداری رساند در شرایطی که هیچ مانعی در جذب اعتبارات و منابع وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای پیمانکار محور پارس آباد – سربند – مشگین شهر ۱۹۰ میلیارد تومان بدهی داریم و در سایر پروژه ها نیز به همین میزان بدهی به پیمانکاران بومی و غیربومی وجود دارد اما تلاشگران این عرصه با صبوری و حوصله سعی دارند کار را به پیش ببرند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با قدردانی از استاندار اردبیل ، نمایندگان مجلس و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در یک سال گذشته برای بهره مندی راه های استان از ردیف ملی اعتبارات بیان کرد : با ردیف دار شدن راه های شریانی استان از منابع بودجه ای دولت تخصیص اعتبارات را متقبل شده و در حقیقت سعی بر سرعت دادن به پروژه های زیربنایی و اساسی است.

حیدری تصریح کرد: در حال حاضر ۵۵۰ کیلومتر راه های مواصلاتی در این استان اعم از پارس آباد به مشگین شهر ، سه راهی صحرا – گرمی – بیله سوار ، اردبیل – سرچم ، اردبیل – آستارا و اردبیل – سراب مجوز بهره مندی از ردیف ملی اعتبارات سالانه را دارند.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در مناطق مختلف استان در حال اجراست ، اظهار کرد : تکمیل این پروژه ها با اولویت در حال انجام است و راه هایی که نزدیکی شهرها و در مسیر پرترافیک قرار دارند در اولویت توسعه و تکمیل قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت استان اردبیل در بهره مندی از بزرگراه ها مناسب نیست و ما نمی توانیم خودمان را با استان های همسایه تبریز و رشت مقایسه کنیم چرا که آمار تردد جاده های آنها بسیار بالاست و این اصل را باید قبول کنیم که ما در بحث توسعه بزرگراه ها دچار عقب ماندگی تاریخی هستیم.

حیدری بیان کرد: منابع دولتی هرچند با تلاش استاندار و نمایندگان سالانه به این پروژه ها اختصاص می یابد اما با توجه به بالا بودن هزینه توسعه بزرگراه ما با این منابع محدود نمی توانیم کار را به پیش ببریم و در این حوزه موفق عمل کنیم.

حیدری تصریح کرد: امسال ۵۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح کردیم تا شاخص استان به توسعه بزرگراه ها از عدد ۲۱ به ۲۷ درصد برسد که این رشد ۶ درصد امید بخش است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا شهریور سال آینده قرار است ۵۰ کیلومتر بزرگراه دیگر به بهره برداری برسد تا ما به میانگین کشوری نزدیک تر شویم.

حیدری افزود: ما از ظرفیت نمایندگان و پیگیری های مسئولان دلسوز استانی و کشوری استفاده کردیم تا اعتبار جذب شده در توسعه بزرگراه ها در سال گذشته از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید و امسال نیز همین رویکرد با جدیت دنبال می کنیم.

وی راهکار اول را در این زمینه تامین اعتبار از محل ماده ۵۶ و فاینانس بانکی اعلام کرد و گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان از این محل به پروژه های بزرگراهی استان کمک شده که بانک های عامل برای محور اردبیل – سرچم، مشگین شهر – سربند و کلور – درام این منابع را اختصاص داده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: از محل تهاتر نفت نیز ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور اردبیل – سرچم اختصاص یافته و تلاش می کنیم برای بزرگراه گرمی به بیله سوار و اردبیل به مشگین شهر نیز از همین محل منابع مورد نیاز را تامین کنیم.

حیدری اظهار کرد: در حال حاضر هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه در تپه ماهور ۳۰ میلیارد تومان ، هر کیلومتر احداث تونل ۳۰۰ میلیارد تومان و پل خاص نیز ۳۰۰ میلیارد تومان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.