| کد خبر: 203571 |

جانباختگان تصادفات رانندگی در استان اردبیل کاهش یافت

فرمانده پلیس راه استان اردبیل از کاهش 2 درصدی آمار جانباختگان حوادث رانندگی جاده‌های استان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

تین نیوز

فرمانده پلیس راه استان اردبیل از کاهش 2 درصدی آمار جانباختگان حوادث رانندگی جاده‌های استان در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ سیدمحمد صفوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امسال تاکنون ۱۶۰ نفر در جاده های برون شهری استان بر اثر تصادفات رانندگی کشته شده‌اند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۱۶۲ نفر بود.

وی افزود: با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی  در ۹ ماهه سال جاری تلفات ناشی از حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: ۶۸ نفر از متوفیان رانندگان، ۶۶ نفر سرنشینان خودرو، ۱۰ نفر عابر پیاده و ۱۶ نفر هم راکبان موتور سیکلت هستند.

وی بیان کرد: ۱۲۲ نفر معادل ۷۶ درصد از کشته شدگان در تصادفات جاده ای استان اردبیل در ۹ماهه امسال مرد  و ۳۸ نفر معادل ۲۴ درصد از کشته شدگان زن  هستند.

وی ادامه داد: ۱۰۸ نفر به علت تصادف وسایل نقلیه سواری، ۲۵ نفر با تصادف انواع وانت‌بارها، ۱۶ نفر به علت تصادف موتور سیکلت، ۶ نفر کامیون، چهار نفر به علت تصادف با انواع اداوات کشاورزی و  یک نفر به علت تصادف اتوبوس کشته شده اند.

وی با بیان اینکه مجموع تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی در راه‌های ارتباطی استان امسال تاکنون هزار و ۹۶۵ فقره بوده است، اضافه کرد: امسال در این مدت مجموع تصادفات نسبت به پارسال در استان ۱۲ درصد افزایش داشته است.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: از این تعداد تصادفات برون شهری در جاده های استان هزار و ۴۰۷ فقره خسارتی، ۵۰۲ فقره جرحی و ۱۲۶ فقره هم فوتی بوده است.

سرهنگ صفوی افزود: انحراف و تجاوز به چپ و تخطی از سرعت مجاز از مهمترین علل وقوع تصادفات در جاده های استان اردبیل است.

وی اظهار داشت: احداث و توسعه بزرگراه‌ها؛ شناسایی، حذف، رفع و اصلاح نقاط حادثه خیز و افزایش نظارت از طریق دوربین‌ها نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده ای خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم آموزش برای ارتقای فرهنگ رانندگی بیان کرد: در صورتی‌که از همان دوران خردسالی در مهدکودک و مدارس، رعایت  قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به کودکان آموزش داده شود، این فرهنگ در جامعه نهادینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: رانندگان با رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی و با احترام به حق و حقوق دیگران از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.