| کد خبر: 188805 |

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی؛

◄ محور کلور – درام جایگزین مناسب برای اتصال خلخال و هشتجین به سمت طارم

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی محور کلور – درام را جایگزین مناسب برای اتصال خلخال و هشتجین در استان اردبیل به سمت طارم و شبکه راه‌های ملی عنوان کرد.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی محور کلور – درام را جایگزین مناسب برای اتصال خلخال و هشتجین در استان اردبیل به سمت طارم و شبکه راه‌های ملی عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، امیر امینی در سفر دو روزه خود به استان اردبیل در تشریح بازدید از پروژه کلور – درام گفت: برای بازدید از پروژه های حوزه راه و شهرسازی شهرستان خلخال در استان اردبیل از محور زنجان به سمت درام، وارد محدوده استان اردبیل شدیم.

این محور یکی از محورهایی که حداقل مدت ۱۰ سال است که توسط نمایندگان مجلس پیگیری می‌شود. شاید بتوان گفت یک محور جایگزین مناسب برای اتصال خلخال و هشتجین به سمت طارم و شبکه راه‌های ملی، همین محور کلور - درام می باشد.

وی گفت: سال گذشته ما بازدیدی داشتیم از این محور و یک پیمانکاری در محدوده اردبیل مشغول به‌کار بود سرعت کار پیمانکار توانمند ما بسیار پایین بود شاید به لحاظ تامین منابع هم مشکلاتی در این پروژه وجود داشت. 

امینی اظهار داشت: تا مرز استان زنجان در حدود ۵۵ کیلومتر این محور روی حوزه اردبیل بود و این محور از سمت کلور یا شاهرود شروع می شد ما خوشبختانه توانستیم ۲۸ کیلومتر از مسیر تردد مردم محلی را که در آنجا تردد بسیار دشوار بود به عنوان اولویت اول در دست بگیریم و در داخل این ۲۸ کیلومتر هم حدود ۲۰ کیلومتر محور را باز به لحاظ اجرایی سرعت بیشتری دادیم،  مطالعاتش را هم یک مقداری تطبیق داده از سمت کلور محور را به راه اصلی تبدیل کردیم.

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: خوشبختانه این پروژه در حال حاضر پیشرفت خیلی خوبی داشته و در حدود ۸ کیلومتر از محور آماده ساب بیس می باشد و در حال حاضر حدود ۵ الی ۶ کیلومتر محور به ساب بیس رسیده و در این میان ۵/۴ کیلومتر محور بین استان اردبیل و استان زنجان خلع داشت یعنی فاصله ای که به پیمان نرفته بود این هم به پیمانکار ابلاغ شد که ان شاءالله کل محور را ما بتوانیم به محدوده استان زنجان مرتبط کنیم.

وی گفت: پیمانکار حوزه زنجان هم اگر فعال شده و در صورتی که ما بتوانیم منابع مالی را به این پروژه تزریق کنیم و با همین سرعت و به همین روال کار جلو برود و پیمانکاران کارگاه هایشان را تعطیل نکنند خیلی امیدوارم که در اواسط سال آینده بتوانیم یک تردد مناسبی البته بدون آسفالت در حد ساب بیس در ۲۵ کیلومتر که هیچ گونه راه دسترسی هم وجود ندارد داشته باشیم و مردم به راحتی بتوانند در آنجا عبورکنند.

امینی افزود: حداکثر سعی کردیم در اجرای این پروژه جاهایی که مردم مشکل داشتند خصوصا" در عبور از رودخانه ها شرایط را تسهیل کنیم که ارتباط مناسب داشته باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.