◄ بازوند: اتصال کمربندی تفرش به آزادراه ساوه–همدان گره ترافیکی منطقه را باز می کند
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی کمربندی تفرش از پروژه های ارزشمند حمل ونقل جاده ای است که با تکمیل و اتصال به آزادراه ساوه–همدان و مسیر نوبران، نقش موثری در رفع بن بست ترافیکی و بهبود ایمنی جاده ها ایفا می کند.

در جریان سفر به استان مرکزی، هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور بر تسریع در تکمیل دو طرح کلیدی کمربندی تفرش و گردنه نقره کمر تأکید کرد؛ پروژه هایی که با اتصال به شبکه های اصلی، گره های ترافیکی منطقه را باز و ظرفیت حمل ونقل جاده ای را تقویت خواهند کرد.
به گزارش تین نیوز، هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور، در بازدید از پروژه های عمرانی شهرستان تفرش استان مرکزی، بر لزوم تعیین تکلیف فوری و تکمیل دو طرح مهم کمربندی تفرش و گردنه نقره کمر تأکید کرد.
بازوند ضمن تقدیر از پیگیری های نماینده مردم تفرش در مجلس، استاندار مرکزی، فرماندار و امام جمعه شهرستان، گفت: سه پروژه مهم در شهرستان در حال بررسی است که اجرای آن ها نیازمند اخذ مجوزهای قانونی، به ویژه ماده ۲۳، و همچنین بهره گیری از ظرفیت «مولدسازی» خواهد بود.
به گفته وی، کمربندی تفرش از پروژه های ارزشمند حمل ونقل جاده ای است که با تکمیل و اتصال به آزادراه ساوه–همدان و مسیر نوبران، نقش موثری در رفع بن بست ترافیکی و بهبود ایمنی جاده ها ایفا می کند.
مدیرعامل شرکت ساخت همچنین پروژه نیمه تمام گردنه نقره کمر را یکی از اولویت ها دانست و از برگزاری جلسه ای در تهران برای اخذ مجوز ماده ۲۳ و بررسی امکان اتصال آن به راه اصلی خبر داد. او افزود: در صورت تأمین نظر سازمان برنامه و بودجه و انتقال پروژه به شرکت ساخت، اجرای آن در سال ۱۴۰۵ عملیاتی خواهد شد.
بازوند تأکید کرد: تکمیل این پروژه ها علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی و افزایش ایمنی، توان حمل ونقل و ظرفیت اقتصادی استان و منطقه را ارتقا می دهد و جایگاه آن را در شبکه ملی راه ها تقویت می کند.