| کد خبر: 243954 |

◄ تکمیل بزرگراه اسلام‌آبادغرب - پلدختر ۱۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

برای تکمیل این بزرگراه در مجموع به یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با بیان اینکه احداث بزرگراه اسلام‌آبادغرب –پلدختر در کرمانشاه، راه ارتباطی با ۲ استان خوزستان و لرستان است و یکی از پروژه های مهم و زیربنایی به شمار می‌رود، گفت: برای تکمیل این بزرگراه در مجموع به یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهرداد آهکی پیشرفت فیزیکی این طرح را حدود ۷۹ درصد و برآورد هزینه انجام شده با در نظر گرفتن نرخ تورم در این پروژه را نیز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه به اعتباری بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال نیاز است.

وی محور اسلام‌آبادغرب –پلدختر را بخشی از کریدور ، شمال غرب به جنوب کشور دانست و گفت: انتقال کالای ترانزیتی از بزرگراه کربلا به استان خوزستان و جنوب کشور از طریق این محور انجام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در ادامه توضیح داد: این مسیر به طول ۵۷ کیلومتر (در حوزه استان کرمانشاه) از خروجی شهر اسلام آباد غرب به سمت پلدختر شروع شده و پس از عبور از شهر حمیل به انتهای حوزه استحفاظی استان کرمانشاه در گردنه «شاهبداغ» می رسد و در ادامه مسیر پس از عبور از پل سیمره به شهر پلدختر متصل می شود.

وی تصریح کرد: جمیع این موارد منجر به افزایش ترافیک محور و آمار ترافیکی بسیار بالا( چهار میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو در سال که حدود ۳۱ درصد آن ترافیک سنگین است) و در نتیجه افزایش تصادفات منجر به فوت شده است لذا توسعه راه موجود به بزرگراه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.

آهکی ادامه داد: مسیر به ۲ قطعه اسلام آباد – حمیل به طول ۲۶ کیلومتر و حمیل – شاهبداغ به طول ۲۸ کیلومتر تبدیل شده که ۲ کیلومتر از مسیر نیز از داخل شهر حمیل عبور می کند.

وی در ادامه گفت: طی سال‌های گذشته ۲۱ کیلومتر از قطعه یک اسلام آباد - حمیل ( فرودگاه ) و ۲۰ کیلومتر از مسیر قطعه ۲ حمیل - شاهبداغ تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی پنج کیلومتر باقی مانده قطعه اول در حال تکمیل است و  عملیات اجرایی هفت کیلومتر از قطعه دوم به زودی آغاز خواهد شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.