| کد خبر: 238004 |

عملیات احداث آزادراه ارومیه- تبریز به زودی پایان می یابد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با قول مساعد وزیر راه و شهر سازی، به زودی شاهد اتمام پروژه مهم آزادراه ارومیه- تبریز خواهیم بود.

تین نیوز

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با قول مساعد وزیر راه و شهر سازی، به زودی شاهد اتمام پروژه مهم آزادراه ارومیه- تبریز خواهیم بود.

وحید جلال زاده با اشاره به جلسه اخیر مجمع نمایندگان استان به همراه استاندارآذربایجان غربی با وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیگیری اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل استان افزود: در یک سال گذشته، پیگیر حل مشکلات و اتمام پروژه مهم‌ آزادراه ارومیه- تبریز بودیم که با قول مساعد وزیر راه وشهر سازی در این نشست به زودی شاهد اتمام آن خواهیم بود.

وی اظهار داشت: با توجه به همسایگی آذربایجان غربی با سه کشور و وجود زیرساخت های گمرگی و تمرکز نمایندگان و مدیران برای ایجاد هاب اقتصادی در منطقه، اتمام آزادراه ارومیه به سرو و تکمیل و تجهیز پایانه مرزی سرو به امکانات پیشرفته، توسعه خطوط ریلی استان و ایجاد اداره کل راه آهن آذربایجان غربی در ارومیه از جمله مطالبات مهم از وزرات راه وشهر سازی در این جلسه بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: ۲ حوزه حمل و نقل و مسکن مهمترین پیشران های توسعه کشور هستند و  اگر این حوزه‌ها فعال شود، اقتصاد کشور رشد قابل توجهی می یابد.

جلال زاده گفت: تلاش برای رونق این صنعت، گامی بلند در جهت فعال کردن بخش اقتصادی است و  موتور بسیاری از بخش‌ها را نیز به حرکت در می‌آورد که وزارت راه و شهرسازی در این خصوص، بسیار مصمم است.

به گزارش ایرنا، آزادراه ارومیه - تبریز از جمله طرح های زیربنایی حوزه راه در منطقه شمال غرب محسوب می شود؛ این آزادراه علاوه‌ بر کاهش ۱۰ کیلومتری فاصله بین ۲ شهر در صورت تکمیل بسترساز رشد و شکوفایی اقتصادی منطقه شمال غرب و توسعه صنعت گردشگری در مناطق پیرامون دریاچه‌ارومیه خواهد شد.

براساس این گزارش همچنین با توجه به مجاورت آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان بهره برداری از آزاد راه ارومیه تبریز می تواند زمینه ساز ایفای نقش موثر  منطقه شمال غرب در سیاست توسعه مناسبات منطقه ای کشورمان با همسایگان باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.