| کد خبر: 226867 |

وزیر راه و شهرسازی: ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور افتتاح شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور دهه فجر امسال افتتاح شد که ۲۰ درصد آن مربوط به خراسان جنوبی بوده و سهم ممتازی در استان اتفاق افتاده است.

تین نیوز

 وزیر راه و شهرسازی گفت: ۴۵۰ کیلومتر بزرگراه در کشور دهه فجر امسال افتتاح شد که ۲۰ درصد آن مربوط به خراسان جنوبی بوده و سهم ممتازی در استان اتفاق افتاده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد اسلامی روز سه‌شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر باند دوم راه‌های استان خراسان جنوبی که در دهمین روز دهه فجر و دومین روز سفر وی به خراسان جوبی برگزار شد، افزود: به همین میزان پروژه جدید نیز آغاز خواهیم کرد و با سیاستی که در وزارتخانه اتخاذ شده، تصمیم داریم عقب ماندگی‌های مرزی را جبران کنیم.

وی گفت: حمل و نقل در همه محورها به صورت جدی در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده است و طول بزرگراه‌های کشور تا پایان دولت دوازدهم به ۲۰ هزار کیلومتر افزایش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: افزایش طول بزرگراه‌ها نشان از یک باور و اعتقاد و یک وعده صادق است که به لطف الهی ۹۰ کیلومتر بزرگراه روز گذشته در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

وی از نهضت توسعه حمل و نقل به عنوان موتور محرکه اقتصاد یاد کرد و گفت: کشور امروز در ۲ محور محرومیت‌زدایی و توسعه و پیشرفت متوازن تبدیل به کارگاه شده است.

اسلامی عنوان کرد: اعتبارات مربوط به حوزه راه و شهرسازی خراسان جنوبی از ۱۳۰ میلیارد تومان در سال‌های اخیر به ۵۴۰ میلیارد تومان در سال آینده خواهد رسید.

وی گفت: بودجه استان خراسان جنوبی در سه سال گذشته چهار برابر افزایش یافته است که این مهم در راستای توسعه زیرساخت‌های استان انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث تبادلات تجاری که سیاست قاطع دولت است از ۲۴ پایانه مرزی که در کشور فعال است، بیست و پنجمین پایانه را در مرز ایران و پاکستان افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: تعداد ۱۲ پایانه در این دولت ساخته و پرداخته شده است که نشان حقیقی به ضرورت و توجه به همسایگان است.

اسلامی تصریح کرد: ضرورت راه‌سازی در داخل کشور افغانستان از جمله تصمیماتی است که در همین دولت اجرایی شده است و بیش از ۷۵ درصد پیشرفت آن در ۲ سال اخیر صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: در بحث نوار شرق نیاز مبرم به حل کردن نقاط مفقوده حمل و نقل ریلی و ایجاد استفاده از راه آهن برای مردم داریم که با موافقت مقام معظم رهبری پروژه راه آهن چابهار به زاهدان شتاب گرفته و سال آینده چابهار به ریل متصل می‌شود و زاهدان بیرجند هم جزو برنامه‌های در اولویت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی شبکه ریلی شرق کشور گفت: با پیگیری‌های انجام شده مجوز گرفتیم که از طریق بورس از منابع مردم استفاده کنیم و پروژه راه آهن را به عنوان یک پروژه اولویت‌دار رسیدگی کنیم.

وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و کلنگ‌زنی چندین پروژه راهسازی و مسکن در خراسان جنوبی، دوشنبه شب از راه زمینی کرمان وارد خراسان جنوبی شد و در ادامه همزمان ۹۰ کیلومتر پروژه بزرگراهی (ساخت باند دوم) راه‌های این استان در شهرستان طبس با حضور وی افتتاح شد.

محمد اسلامی در دومین روز سفرش به  این استان امروز (سه‌شنبه) از پایانه مرزی ماهیرود بازدید کرد و با حضوری وی عملیات اجرایی ۵۴ کیلومتر از باند دوم راه‌ها و بهره‌برداری همزمان ۳۵ کیلومتر راه روستایی در استان آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۹۸۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، بازدید از قطعه ۱۶ راه آهن بیرجند - یونسی و افتتاح ساختمان پاویون فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه وزیر راه و شهرسازی به خراسان جنوبی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.