| کد خبر: 251803 |

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اعلام کرد:

جاده های آذربایجان شرقی باز ولی لغزنده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: به دنبال بارش برف، جاده های استان لغزنده شده ولی تردد در آنها جریان دارد و محدودیتی در هیچ یک از مسیرها اعمال نشده است.

تین نیوز

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد: به دنبال بارش برف، جاده های استان لغزنده شده ولی تردد در آنها جریان دارد و محدودیتی در هیچ یک از مسیرها اعمال نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی غلامرضا رسول زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان با اشاره به اینکه در زمان حاضر بارش برف در آزاد راه تبریز - زنجان، محور تبریز - بستان آباد، تبریز - میانه، تبریز - آذرشهر، عجبشیر- بناب، مراغه - هشترود و صوفیان - شبستر ادامه دارد، گفت: به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل زمستانی برای کسانی که قصد سفر در این محورها را دارند الزامی است.

وی با اعلام اینکه در جریان بارش برف تاکنون ۴۹۰ کیلومتر-باند از راه های استان توسط گروه های راهداری برف روبی و نمک و شن پاشی شده است، افزود: در این عملیات ۳۴۷ تن مخلوط نمک و شن استفاده شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان برف روبی در راه های استان در مسیر مرند - جلفا و مراغه - هشترود انجام شده و بارش برف در راه های ارتباطی استان همچنان ادامه دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر تداوم بارش تا اواخر این هفته و احتمال بروز کولاک در مناطق کوهستانی و برفگیر و لغزندگی جاده ها، رانندگان برای تردد در این مناطق احتیاط کرده و با خود تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

رسول زاده، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار کیلومتر راه استان تحت پوشش راهداری زمستانی است، ادامه داد: ۳۸ منطقه کوهستانی استان نیز برفگیر بوده و راهدارخانه های واقع در جاده های اصلی و فرعی جهت امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه ها، تجهیز و آماده سازی شده اند.

وی یادآوری کرد: در عملیات راهداری زمستانی امسال ۳۷۸ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک با یک هزار و ۲۱۹ پرسنل در قالب ۲۱۶ گروه در این عملیات فعالیت می کنند.

رسول زاده، به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

گفتنی ست، آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.

این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.