| کد خبر: 249145 |

افزایش ۴۰ درصدی میزان ترانزیت در مرزهای ایران، جمهوری آذربایجان و نخجوان

استاندار آذربایجان شرقی در بازدیداز پایانه مرزی جلفا درجریان نحوه عملکرد و فعالیت و نحوه خدمات رسانی مسافر و کالا توسط دستگاه های ذی ربط مستقر در این پایانه های مرزی قرارگرفت.

تین نیوز

استاندار آذربایجان شرقی در بازدیداز پایانه مرزی جلفا درجریان نحوه عملکرد و فعالیت و نحوه خدمات رسانی مسافر و کالا توسط دستگاه های ذی ربط مستقر در این پایانه های مرزی قرارگرفت.

به گزارش تین نیوز، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از پایانه های مرزی گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش تسهیلات مرزی، میزان ترانزیت در مرزهای ایران، جمهوری آذربایجان و نخجوان ۴۰ درصد افزایش یافته است.

 عابدین خرّم اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از سیاست های دولت سیزدهم تسهیل در تردد مرزها و افزایش امکانات ترانزیتی و تسهیل در صادرات و واردات است، در دو سوی مرز ایران و جمهوری آذربایجان شرایط قابل قبولی ایجاد شده است.

وی افزود: اما بر اساس ارزیابی هایی که انجام شده ، به رغم افزایش خوب در شاخص های مرزی و تبادلات بین ۲ طرف باید برخی از موانع و مشکلات با هماهنگی طرف مقابل برطرف شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: تمهیدات لازم در جهت تسهیل ترانزیتی صادرات واردات و تردد مسافران برای رفت و آمد در دو سوی مرز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر حال باید ارزیابی ها ادامه داشته باشد ، گفت: با مناسب سازی و تسهیل تردد، افزایش ترانزیت و سهولت در تبادل کالا موجب شده تا میزان تبادلات تجاری و کالایی به لحاظ وزنی و عرضی افزایش یابد.

بالاترین مقام مسئول استان  گفت: باید تسهیلاتی که از طرف ایرانی در این سوی مرزها ایجاد شده، به طور هماهنگ در آن سوی مرزهای جمهوری آذربایجان به نخجوان نیز ایجاد شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نیز در این بازدید با بیان اهمیت پایانه مرزی های مرزی جلفا و نوردوز در ترانزیت و حمل و نقل بین المللی منطقه گفت : در۷ ماه اول سالجاری ۶۱ هزارو ۸۹۲ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرزجلفا ترددکرده است که درمقایسه بامدت زمان مشابه سال قبل۶۰درصدافزایش یافته است.

اورجعلی علیزاده افزود : دراین مدت ۶۲هزار و۷۶۲ کامیون ایرانی و خارجی ازمرز نوردوز تردد کرده اند که این آمار درمقایسه بامدت مشابه سال قبل۱۰ درصدافزایش رانشان می دهد.

وی افزود در همین مدت بیش ۱۰۱هزار و ۴۰۰ مسافر ایرانی و خارجی از مرز جلفا و بیش از۱۳۱ هزار مسافر نیز از مرز نوردوز تردد کرده است.

گفتنی است؛ دراین بازدید مدیرکل سیاسی و امنیتی استانداری ، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ، مدیرعامل منطقه آزاد ارس و جمعی ازمسئولان استانی وشهرستان جلفا حضور داشتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.