| کد خبر: 219924 |

بهره‌برداری از قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود تا تیرماه ۱۴۰۰

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود تا تیرماه ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود.

تین نیوز

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، قطعات دوم و سوم آزادراه مراغه- هشترود تا تیرماه ۱۴۰۰ بهره برداری می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سیدعلی موسوی در بازدید از آزادراه مراغه- هشترود و طرح‌های عمران شهری، اظهار کرد: هم اکنون قطعات دوم و سوم این آزادراه، بیش از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و ۱۶ کیلومتر از آنها نیز آسفالت ریزی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به پیشرفت‌های فیزیکی در برخی از قطعات این طرح بزرگ ملی، تامین اعتبار مورد نیاز می‌تواند زمینه ساز بهره برداری از آن در آینده نزدیک را فراهم سازد.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که ۵۰ کیلومتر حدفاصل بین مراغه و نظر کهریزی از محورهای پرخطر در منطقه است، بهره برداری از قطعات اول (ب) و دوم و سوم در این مسیر می‌تواند زمینه ساز کاهش مخاطرات ترافیکی و جاده‌ای در این محور شود.

موسوی افزود: طبق رایزنی‌های انجام شده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی، با همراهی نماینده این شهرستان و نیز برگزاری جلسات متعدد با استاندار آذربایجان شرقی، مشکل تامین اعتبار مورد نیاز آزادراه مراغه – هشترود مرتفع می‌شود.

آزادراه مراغه- هشترود مستعد بهره برداری تا سال ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر فنی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این بازدید گفت: در صورت تامین اعتبارات و تقویت سرمایه گذاری، آزادراه مراغه- هشترود مستعد بهره برداری تا سال ۱۴۰۲ به طور کامل است.

رضا طوسی افزود: با وجود محدودیت‌های منابع دولتی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) به عنوان سرمایه گذار و نیز پیمانکار توانایی لازم در تکمیل و تداوم این پروژه بزرگ ملی را دارد.

وی با اشاره به وضعیت عملیات اجرایی آزادراه مراغه- هشترود، ادامه داد: هم اکنون بیشتر عملیات احداث ابنیه و تملک اراضی واقع در مسیر این طرح انجام شده است و با تکمیل خاکریزی و برخی سازه‌ها، این طرح در آینده نزدیک آماده بهره برداری خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به تلفات بیش از ۱۹ نفری در مسیر مراغه- هشترود در سال گذشته که این مسیر را به عنوان محوری پرتلفات در این استان تبدیل کرده، بهره برداری از آزادراه مراغه- هشترود و برخی از قطعات آن زمینه ساز کاهش چشمگیر در خسارت‌های مالی و جانی در این مسیر خواهد شد.

طوسی با اشاره به طرح‌های عمران شهری مراغه نیز گفت: طرح احداث خیابان‌های ۳۵ متری الغدیر و ۴۵ متری سردار سلیمانی حرکتی ارزنده از سوی شهرداری مراغه در راستای توسعه شهری و ترافیکی خواهد بود.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها علاوه بر کاهش مشکلات ترافیکی زمینه ساز توسعه اجتماعی و اقتصادی در مناطق حاشیه شهری خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه مراغه، طرح احداث بزرگراه مراغه- هشترود به عنوان طرح بزرگ ملی از خرداد سال ۱۳۹۵ و با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی آغاز شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.