| کد خبر: 179605 |

◄ توسعه اقتصادی با عبور از پل مستحکمی به نام حمل و نقل

نماینده ولی‌فقیه آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: راه رسیدن به فرآیند توسعه اقتصادی با عبور از پل مستحکمی به نام حمل‌ونقل امکان‌پذیر است؛ به‌طوری‌که این حوزه یکی از اصلی‌ترین ارکان زیر بنایی کشورها و عامل توسعه پایدار و رونق‌بخش اقتصاد ملی است.

تین نیوز

نماینده ولی‌فقیه آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: راه رسیدن به فرآیند توسعه اقتصادی با عبور از پل مستحکمی به نام حمل‌ونقل امکان‌پذیر است؛ به‌طوری‌که این حوزه یکی از اصلی‌ترین ارکان زیر بنایی کشورها و عامل توسعه پایدار و رونق‌بخش اقتصاد ملی است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار با اعضای تشکل‌های حمل‌ونقل و راهداری جاده‌ای استان و بابیان این‌که بخش حمل‌ونقل به عنوان نیروی محرکه توسعه است، گفت: کارآمدی و توانمندی حوزه حمل‌ونقل زمینه‌ساز توسعه همه‌جانبه کشورها به‌حساب می‌آید.

امام‌جمعه تبریز افزود: گستردگی منحصربه‌فرد فعالیت‌های بخش حمل‌ونقل، موفقیت‌های راهبردی درزمینهٔ رشد و توسعه اقتصادی را ممکن کرده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم تجارت جهانی و حمل‌ونقل را در انواع مختلف زمینی، دریایی و هوایی، دو پدیده جدانشدنی دانست.

 نماینده ولی‌فقیه در استان در ادامه با اشاره به تاریخ تحولات صنعت حمل‌ونقل در کشور گفت: ۲۶ آذرماه سال 1362 و در بحبوحه جنگ تحمیلی، حدود یک‌صد کشتی حامل کالا در بندرها جنوبی کشور، در انتظار تخلیه بار بود و بروز بحران ناشی از اتمام ذخیره کالاهای اساسی در کشور، تهدید کشتی‌های منتظر از سوی عراق، نگرانی‌هایی را برای مسئولان به وجود آورده بود.

 امام‌جمعه تبریز افزود: رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی رحمت‌اله علیه در پیامی تاریخی، کامیون داران کشور را به مشارکت در تخلیه هر چه سریع‌تر کشتی‌ها فراخواندند به دنبال فرمان تاریخی حضرت امام بسیج عمومی کامیون داران صحنه‌های کم‌نظیری از فداکاری، ایثار و تلاش شبانه‌روزی به ثبت رساند و این روز را در تاریخ کشور ماندگار کرد.

وی گفت: پانزده سال پس از زمان صدور فرمان حضرت امام، به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و در جهت آگاهی اقشار مختلف مردم از نقش و جایگاه والای شبکه گسترده حمل‌ونقل کشوری، در سال ۱۳۷۶ از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور، ۲۶ آذر به‌عنوان «روز حمل‌ونقل» شناخته شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم در ادامه با اشاره به موضوع اعتراض جمعی از کامیون‌داران در نقاط مختلف کشور در سال جاری گفت: این موضوع ازجمله اعتراض‌هایی است که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان آن را با مسائل سیاسی مرتبط دانست.

 وی بابیان این‌که این قشر زحمت‌کش ازجمله افرادی هستند که اگر مشکلات اقتصادی مسیر کسب درآمد آن‌ها را مختل نکند، علاقه‌ای به‌صرف انرژی و زمان برای اعتراض‌های جمعی و طولانی‌مدت ندارند، تصریح کرد: رانندگان کامیون و کامیون‌داران کشور را باید افرادی دانست که به‌واسطه نوع شغلی که دارند، نقش بسزایی در جابه‌جایی کالا و تأمین نیازهای روزمره شهروندان نقاط مختلف کشور ایفاء می‌کنند و سلامت سیستمی که آن‌ها در بسترش مشغول به فعالیت هستند، درنهایت می‌تواند شرایط مطلوبی را در توزیع دقیق و سریع کالا در نقاط مختلف کشور ایجاد کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اعتراضات کامیون‌داران به علت برآورده نشدن مطالبات صنفی آن‌ها اظهار کرد: با رسیدگی به این موضوع شرایط عادی شده است ولی آن چیزی که مهم است این بود که چرا به خواسته صنفی اقشار مردم به‌موقع رسیدگی نمی‌شود تا با این قبیل مسائل روبه‌رو نشویم.

وی ادامه داد: قشر خدومی چون رانندگان در همه برهه‌های انقلاب دل‌بستگی خود را به مردم و انقلاب به اثبات رساندند و در این اعتراضات نیز با هوشمندی اجازه سوءاستفاده به معاندان و دشمنان را ندادند و بنده نیز از آن‌ها تشکر می‌کنم که اجازه سوءاستفاده را به دشمن ندادند.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم خاطرنشان کرد: باید به مسائل به‌حق صنفی مردم در وقت خود رسیدگی شود که شاهد این‌چنین موضوعاتی نباشیم.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی نیزدراین دیدار گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌کل در حوزه‌های حمل‌ونقل و راهداری درسال‌جاری ارائه کرد.

اورجعلی علیزاده هم‌چنین در این دیداربرآمادگی کامل راهداران استان برای خدمات‌رسانی درایام راهداری زمستانی سال جاری تاکید کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.