| کد خبر: 179564 |

◄ برگزاری نشست خبری به مناسبت هفته حمل ونقل,رانندگان وراهداری

نشست خبری به مناسبت هفته حمل ونقل,رانندگان وراهداری برگزارشد.

تین نیوز

نشست خبری به مناسبت هفته حمل‌ونقل, رانندگان و راهداری با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی برگزارشد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی دراین نشست ضمن اعلام اجرائی شدن نرخ حمل براساس تن- کیلومترگفت: در پی پیگیری های مطالبات بحق رانندگان حمل و نقل کالا برای تامین نیاز خودروهای خود و به منظور واقعی شدن نرخ کرایه حمل و نقل، این نرخ از امروز در این استان براساس تن بر کیلومتر محاسبه می شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان‌شرقی، اورجعلی علیزاده ادامه داد: دولت و وزارت راه و شهرسازی برای پاسخگویی به مطالبات رانندگان حمل و نقل کالا با تشکیل کارگروه‌ها، انجام کار کارشناسی و بررسی راهکارهای مختلف این شیوه‌نامه را ابلاغ کرده است.

 وی با بیان این‌که نرخ حمل و نقل کالا پیش از این به صورت توافقی تعیین می شد، گفت: نرخ جدید براساس فاصله، طول پیمایش، نوع وسیله نقلیه و ضریب قیمت حمل و نقل مشخص می شود.

علیزاده اظهار کرد: در این مدل نرخ حمل و نقل شفاف شده و برخی مشکلات و ابهام های روش قبلی تعیین نرخ کرایه برطرف می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: با نصب 40 سامانه جدید ثبت تخلفات در جاده‌های استان تعداد این سامانه‌ها و دوربین‌های ثبت تخلف در جاده‌ها به 99 دستگاه می‌رسد.

علیزاده با بیان این‌که این دوربین ها در راستای هوشمندسازی جاده‌ها و در محورهای شریانی (راه اصلی، بزرگراه و آزاد راه) استان نصب می شود، افزود: هم اکنون 82 دستگاه تردد شمار، 59 دوربین ثبت تخلف و 24 دوربین نظارت تصویری در 82 محور استان نصب شده است.

وی یادآوری کرد: هم اکنون 40 مجتمع خدماتی و رفاهی در جاده‌های استان وجود دارد و 21 مجتمع نیز در حال ساخت بوده و برای ساخت 40 مجتمع نیز متقاضی وجود دارد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: برای اجرای طرح راهداری زمستانی 48 هزار تن نمک و 30 هزار تن شن در راهدارخانه های استان ذخیره شده تا در فصل زمستان برای یخ زدایی در جاده‌ها استفاده شود.

علیزاده افزود: در اجرای این طرح 553 دستگاه انواع ماشین‌آلات برف‌روبی و نمک پاش استفاده می‌شود که از این تعداد 191 دستگاه به صورت اجاره‌ای در قالب راهدارخانه‌های سیار راه‌های اصلی و فرعی را پوشش می‌دهد.

وی با بیان این‌که طرح راهداری زمستانی از اول آذر تا پایان اسفند در استان اجرا می‌شود، گفت: در این استان 62 راهدارخانه در طول فصل زمستان به مسافران و رانندگان خودروها خدمات ارایه می‌کنند.

اروجعلی علیزاده در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به این‌که تصادف‌های جاده‌ای به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور مطرح است، افزود: از ابتدای سال جاری تا آبان 458 نفر در اثر تصادف‌های جاده‌ای در استان جان خود را از دست داده‌اند.

 وی با بیان این‌که این تعداد در هشت ماه نخست سال گذشته 365 نفر بود، یادآوری کرد: بیش‌تر این افراد در اثر برخوردهای شاخ به شاخ خودروها فوت کرده‌اند و علت عمده تصادف‌ها نیز داشتن سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده و رعایت نکردن فاصله طولی و حق‌تقدم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.