بازدید سایت : ۵۶۰۱۱
| کد خبر ۲۹۶۸۲۰
کپی شد

سازمان بنادر و دریانوردی نقشی در ماندگاری کانتینر و کالا در بنادر ندارد / مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است

علاوه بر صاحبان کالا ، دستگاه های مختلفی در حوزه ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور دخیل هستند و تا اعلام نتیجه کمیته حقیقت‌یاب ، مقصر دانستن هر دستگاهی از جمله سازمان بنادر غیراخلاقی است .

سازمان بنادر و دریانوردی نقشی در ماندگاری کانتینر و کالا در بنادر ندارد / مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است
تین نیوز |

علاوه بر صاحبان کالا ، دستگاه های مختلفی در حوزه ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور دخیل هستند و تا اعلام نتیجه کمیته حقیقت‌یاب ، مقصر دانستن هر دستگاهی از جمله سازمان بنادر غیراخلاقی است .

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصاد معاصر، مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی ضمن ابراز تاسف از حادثه آتش‌سوزی در یکی از محوطه‌های بندر شهید رجایی ، گفت : سازمان بنادر نقشی در ماندگاری کانتینر و کالا در بنادر کشور ندارد ، مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است .

محمد سعیدنژاد با تاکید بر اینکه این سازمان امین و نگهبان کالاهای مردم در بنادر کشور است ، خاطرنشان کرد : سازمان بنادر و دریانوردی نه تنها تمایلی به ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور ندارد بلکه در این زمینه اختیار و مجوزی هم ندارد ، بنابراین اگر قرار باشد دستگاه یا مجموعه ای را مقصر ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر ایران بدانیم، سازمان بنادر و دریانوردی دارای کمترین تقصیر است .

مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به حادثه آتش سوزی در یکی از محوطه‌های بندر شهید رجایی ، با تاکید بر اینکه این سازمان نقشی در ماندگاری کانتینر و کالا در بنادر کشور ندارد ، گفت : علاوه بر صاحبان کالا ، دستگاه های مختلفی در حوزه ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور دخیل هستند و تا اعلام نتیجه کمیته حقیقت‌یاب ، مقصر دانستن هر دستگاهی از جمله سازمان بنادر غیراخلاقی است .

مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است

وی با اشاره به اینکه ماندگاری کالاها  در بنادر کشور دلایل متعددی دارد و باید از جنبه‌های مختلف بررسی شود ، اظهار داشت : مهم ترین علت ماندگاری کالا در بنادر کشور ، عدم تخصیص ارز است و شاهد هستیم پس از ثبت سفارش از سوی صاحبان کالا ، روند تخصیص ارز بسیار طولانی و موجب ماندگاری کالا در بنادر می شود ؛ مسئله ای که باید از سوی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک مرکزی ، حل شود تا شاهد ترخیص کالا از بنادر در اسرع وقت باشیم .

سازمان بنادر تمایلی به ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر ندارد

وی با توجه به سابقه فعالیت خود در بخش حاکمیتی حوزه حمل و نقل دریایی و همچنین بخش خصوصی این سوال را مطرح کرد که یک دلیل قانع کننده بیان کنید که سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور ، مقصر است ؟

این فعال حوزه حمل و نقل با بیان اینکه در کنار صاحبان کالا ، دستگاه های مختلفی در حوزه ماندگاری کالا و کانتینر در بنادر کشور دخیل هستند ، عنوان کرد : سوال قابل تامل این است چرا پس از حادثه انفجار در  یکی از محوطه‌های بندر شهید رجایی ، صرفا سازمان بنادر و دریانوردی مورد خطاب قرار می گیرد ؟

سعید نژاد با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از نظم ، انضباط و قوانین مشخص در زمینه تخلیه ، بارگیری و نگهداری کالا برخوردار است ، گفت : این در حالی است که سازمان بنادر و دریانوردی، هیچ نقشی در ثبت سفارش کالا ندارد .

باید منتظر اعلام نتیجه کمیته حقیقت یاب ماند

مدیرعامل اسبق سازمان بنادر و دریانوردی درباره حادثه انفجار در یکی از محوطه‌های بندر شهید رجایی ، اظهار داشت : باید منتظر ماند و دید کمیته حقیقت یاب حادثه به چه نتیجه ای می رسد و تا زمانی که علت دقیق حادثه مشخص نشود اینکه صرفا به دلیل اینکه حادثه مذکور در محوطه بندر رخ داده است ، یک دستگاه یا مجموعه مانند سازمان بنادر و دریانوردی را خطاب قرار داد غیر اخلاقی است .

سعیدنژاد با تاکید بر اینکه پس از مشخص شدن علت دقیق حادثه ، باید رویه ها ، فرایندها و دستورالعمل ها تغییر پیدا کند ، خاطرنشان کرد : در برهه زمانی کنونی به طور ویژه باید به وضعیت بازماندگان جانباختگان ، مجروحان و آسیب دیدگان توجه داشت و از نظر اخلاقی و ملی ، جبران خسارت مادی و معنوی این افراد را در دستورکار قرار داد .

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    آقای سعید نژاد یادتان هست وقت وارد محل کار می‌شدی با هیچکس سلام نمی‌کردی...یادت است چه بلایی سر معیشت کارمندان آوردی یادت است کارهای دیکتاتوری جنابعالی و عدم سواد دریایی باعث شد از سازمان کنار گذاشته شوی ،چون اصولاً شما رآهن را می‌دانستی نه دریا را البته آقای آخوندی در شما را به سازمان بنادر تحمیل کرده بود
    گزارش بالا نشون میده تو اون مدت کم مدیر عاملی سازمان یک چیزهایی یاد گرفتی،پیشنهاد میکنم از اول بعنوان یک نیروی عملیاتی بیای در آب و هوای گرم و شرجی کنار گنگ و کارگران شروع به کار کنی تا آموزش ها تکمیل بشه

  • ناشناس پاسخ

    آقای سعید نژاد یادتان هست وقت وارد محل کار می‌شدی با هیچکس سلام نمی‌کردی...یادت است چه بلایی سر معیشت کارمندان آوردی یادت است کارهای دیکتاتوری جنابعالی و عدم سواد دریایی باعث شد از سازمان کنار گذاشته شوی ،چون اصولاً شما رآهن را می‌دانستی نه دریا را البته آقای آخوندی در شما را به سازمان بنادر تحمیل کرده بود
    گزارش بالا نشون میده تو اون مدت کم مدیر عاملی سازمان یک چیزهایی یاد گرفتی،پیشنهاد میکنم از اول بعنوان یک نیروی عملیاتی بیای در آب و هوای گرم و شرجی کنار گنگ و کارگران شروع به کار کنی تا آموزش ها تکمیل بشه