| کد خبر: 262078 |

◄ اقتصاد دریا محور؛ مدلی تجاری و پویا

اقتصاد دریا محور رویکردی نظامند جهت تقویت و رشد فعالیت ها، پایداری زیست محیطی و زمینه ساز مشارکت اجتماعی دستگاه های دولتی و ظرفیت های بخش خصوصی جهت کمک به کسب ثروت ، توسعه پایدار منطقه و ایجاد اشتغال مولد است.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان بهره مندی از ظرفیت های اقتصادی دریا محور به عنوان یک سند پیشرو را ضروری دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،  حسین عباس نژاد گفت : تشکیل یک دبیرخانه قوی در استان و ایجاد کارگروه هایی ذیل آن در رفع چالش ها، توسعه فعالیت ها و هدایت صحیح  سرمایه گذاری در زمینه های دریایی و ساحلی ماثر خواهد بود .

وی با بیان اینکه استان هرمزگان با برخورداری از یک هزار و 84 کیلومتر نوار ساحلی 28 درصد از ساحل کشور را در اختیار دارد اظهار داشت: آنچه طی دو جلسه کار گروه دریا محور در استان هرمزگان مورد بررسی قرار گرفته تاکید بر بهره مندی صحیح و مناسب از فعالیت های دریایی و ساحلی و نیز توسعه متوازن مناطق با هدف رونق اقتصاد محلی و ارتقای معیشت ساحل نشینان ساکن در کرانه خلیج فارس و دریای عمان مبتنی بر فعالیت های دریا محور بوده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان می توان با اعتماد به توان داخلی، بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی، تصاحب بازارهای جدید، ایجاد بستر رقابت پذیری با سایر کشورها و همچنین افزایش راندمان اقتصادی در منطقه را تحت تاثیر قرار داد.

وی گفت: اقتصاد دریا محور نه تنها یک مدل تجاری پویا فقط برای اقتصاد دریایی است بلکه رویکردی نظامند جهت تقویت و رشد فعالیت ها، پایداری زیست محیطی و  زمینه مشارکت اجتماعی دستگاه های دولتی و ظرفیت های بخش خصوصی جهت کمک به کسب ثروت ، توسعه پایدار منطقه و ایجاد اشتغال مولد است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان پیشرفت، آبادانی و توسعه پایدار و نیز هدایت صحیح سیاست های سرمایه گذاری در زمینه دریایی و ساحلی را از مزایای اقتصاد دریا محور برشمرد و بر جلب مشارکت عمومی در همه سطوح و ارتقای همکاری های محلی و ملی که لازمه  تحقق این مهم است تاکید داشت.

عباس نژاد تشکیل یک دبیرخانه قوی برای کار گروه اقتصاد دریا محور و ایجاد کارگروه هایی ذیل آن بطور مصداقی کار گروه تخصصی تجارت دریایی و تعریف طرح های مختلف ، افزون بر آن پایش تصویری بنادر و هر آنچه که می توان در توسعه و رقابت با بنادر منطقه ماثر باشد را مواردی دانست که در دومین نشست کار گروه دریا محور مورد تاکید نماینده عالی دولت در استان بود .

وی افزود : از این رو در جلسه پیش رو که نیمه مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد اعضای کار گروه می بایست ، ساختارهای پیشنهادی خود شامل اعضا ، میهمانان ، اندیشکده ها را اعلام تا تصمیم نهایی در رابطه با کار گروه تجارت دریا محور و دیگر کار گروهای هم راستا اتخاذ گردد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.