| کد خبر: 258513 |

اعلام جزییات طرح سرمایه‌ گذاری بلندمدت بخش خصوصی در بندر فریدونکنار

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران ضمن اعلام برنامه های بنادر این استان در راستای توسعه مسافری و گردشگری دریایی، گفت: دستیابی به سفرهای دریایی و گردشگری دریایی ایمن و استاندارد در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران ضمن اعلام برنامه های بنادر این استان در راستای توسعه مسافری و گردشگری دریایی، گفت: دستیابی به سفرهای دریایی و گردشگری دریایی ایمن و استاندارد در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،سعید کیاکجوری درباره برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تمرکز بر مقوله مسافری دریایی و گردشگری دریایی در بنادر شمالی کشور، اظهار داشت: توسعه مسافری دریایی و گردشگری دریایی در بنادر شمالی ایران دستور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانودری است و در این راستا در بنادر فریدون کنار و نوشهر برنامه های مختلفی طراحی شده است تا شاهد انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی از مبدا این بنادر باشیم.

تاکید بر بهره مندی از شناورها و ایستگاه های فعال در دریای خزر

وی ادامه داد: صرفا تمرکز بر انجام سفرهای دریایی و گردشگری دریایی در ایام نوروز یا تابستان نیست و باید با بهره مندی از شناورها و ایستگاه های فعال در دریای خزر در این زمینه گام بلندی برداریم که با همکاری استانداری مازندران در بخش ایستگاه های فعال برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با تاکید بر اینکه مسئله بسیار مهم، دستیابی به سفرهای استاندارد دریایی است که این مهم در دستورکار سازمان بنادر و دریانوردی در تمامی بنادر کشور قرار دارد، گفت: در همین راستا با بخش خصوصی در بندر فریدون کنار و نوشهر همکاری خود را آغاز کرده ایم.

جزییات سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر فریدون کنار

کیاکجوری افزود: در بندر فریدون کنار، تفاهم نامه ای را به امضا رسانده ایم و بخش خصوصی در قسمتی از اراضی بندر فریدون کنار که حدود ۱۴ هکتار است، طرح سرمایه گذاری بلندمدتی دارد و در این طرح تامین شناورهای استاندارد سفرهای دریایی در دست اقدام است؛  همچنین به صورت همزمان موضوع احداث مارینا دنبال می شود و طی مدت زمانی ۹ ماه آینده طرح نهایی آماده خواهد شد و در قالب قرارداد بلندمدت به مرحله اجرا در می آید که هم اکنون منتظر اجرایی شدن این طرح هستیم و در فاز اول مقوله سفرهای دریایی را اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه می توانیم سفرهای دریایی بین بنادر شمالی ایران را مدنظر قرار دهیم، گفت: حرکت شناورها می تواند از مبدا یک بندر شمالی آغاز شود و ۱۵ تا ۲۰ ساعت به طول بیانجامد و حتی در صورت امکان، اقامت شبانه صورت پذیرد و مجددا شناور به مبدا باز گردد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران خاطر نشان کرد: در بندر نوشهر نیز ترمینال مسافری مدنظر قرار دارد و از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست اعتبار کرده ایم تا با وجود مشاور، طرح را آماده و فراخوان را برای اعلام کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.