| کد خبر: 255123 |

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان خبر داد

اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " در شهرهای خراسان رضوی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها در تمامی شهرهای خراسان رضوی است.

تین نیوز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها در تمامی شهرهای خراسان رضوی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  ایسنا؛ مهدی اله پور با گرامیداشت هفته زمین پاک خاطرنشان کرد: پویش "مسیر سبز - ایران پاک" که در نوروز امسال همزمان با سراسر کشور در شهرهای خراسان رضوی برگزار شد، تلاشی برای یادآوری و جلب همکاری همگانی برای حفاظت از محیط زیست است.

وی افزود: حفاظت از محیط زیست تنها وظیفه یک سازمان یا یک قشر و گروه نیست و طبق اصل ۵۰ قانون اساسی وظیفه همگانی است و مردم در آن نقش مهمی ایفا می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: این پویش که با همکاری و مشارکت خوب مردم، مسئولین محلی و با پیگیری ادارات حفاظت محیط زیست در شهرستان های خراسان رضوی با قوت اجرا شد، در حقیقت یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی در برابر محیط زیست و حفاظت از آن است.

وی اظهار کرد: پویش مسیر سبز- ایران در شهرستان های خراسان رضوی با اجرای محورهای کاری متعدد پیگیری و اجرا شد که توزیع پلاستیک های زیست تخریب پذیر پسماند میان گردشگران، پاک سازی مناطق تحت مدیریت با حضور مسئولان ادارات و مشارکت سازمان های مردم نهاد و تشکل های زیست محیطی، پاک سازی زیست محیطی محوطه های فرهنگی و تاریخی شهرستان ها و پاک سازی ورودی و حریم های راه های مواصلاتی با همکاری اداره راه و شهرسازی و سایر دستگاه های متولی از محورهای این پویش به شمار می رود.

اله پور عنوان کرد: پاک سازی طبیعت با حضور و مشارکت دانش آموزان و اعضای سمن های زیست محیطی، پاک سازی اراضی پیرامون شهرک های صنعتی، پاک سازی اراضی اطراف پلیس راه ها و ایست بازرسی های شهرستان های خراسان رضوی، اجرای طرح جمع آوری زباله های برگشتی از طبیعت و پاک سازی پارک های جنگلی و تفرجگاه ها با همکاری طبیعت دوستان و اعضای داوطلبان هلال احمر از دیگر اقدامات انجام شده در قالب این پویش است.

وی ادامه داد: نصب پارچه نوشته آموزشی و بروشور اطلاع رسانی در راستای فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی گردشگران با محور حفاظت از محیط زیست از دیگر اقدامات در قالب پویش مزبور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی اظهار کرد: اجرای این پویش موجب جذب و جلب همکاری بیشتر مردم، طبیعت دوستان و سایر مردم در انجام اقدامات حفاظتی و حمایتی در زمینه طبیعت بوده است.

وی افزود: سازمان حفاظت محیط زیست، امسال اجرای طرح ملی "مسیر سبز - ایران پاک " را با هدف اجرای طرح های پاک سازی طبیعت، به ویژه حاشیه محورهای مواصلاتی شهری، روستایی و تفرجگاه ها راه اندازی و اجرای آن را به تمام استانداران کشور ابلاغ کرد.

اله پور بیان کرد: ابلاغ این طرح راهکاری برای کاهش پخش و پراکنش انواع پسماندها از جمله پلاستیک، کاغذ، ضایعات و نخاله های ساختمانی و تخلیه غیرمجاز پسماندهای صنعتی و ویژه در حاشیه محورهای مواصلاتی، مناطق ساحلی، دریایی و سایر زیستگاه های طبیعی کشور است تا علاوه بر کاهش آلودگی های بهداشتی و تخریب محیط زیست، گستره وسیعی از طبیعت از وجود زباله در امان بماند.

طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماندها ( مصوب۱۳۸۳.۰۲.۲۰مجلس شورای اسلامی)، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها، روستاها و حریم آن ها به عهده شهرداری ها و دهیاری ها و در خارج از حوزه دهیاری ها و شهرداری ها بر عهده بخشداری ها است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.