| کد خبر: 255118 |

فرماندار کلات خبر داد

حضور ۲۰۰ هزار گردشگر همزمان با تعطیلات عید فطر در کلات

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کلات از حضور ۲۰۰ هزار گردشگر همزمان با تعطیلات عید فطر در این شهرستان خبر داد.

تین نیوز

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کلات از حضور ۲۰۰ هزار گردشگر همزمان با تعطیلات عید فطر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا ؛ علی صلاحی با اشاره به حضور گسترده گردشگران در شهرستان کلات همزمان با تعطیلات عید سعید فطر خاطرنشان کرد: شهرستان کلات در ۱۵۰ کیلومتری شمال مشهد مقدس دارای جاذبه های تاریخی، طبیعی، صنایع دستی و آداب و رسوم متنوعی است که از جمله مهمترین آثار تاریخی آن می توان به عمارت خورشید، مسجد کبود گنبد، بند نادری، کتیبه نادری و برج ارغوانشاه اشاره کرد.

وی اظهار کرد: همه ساله گردشگران بسیاری برای بازدید از آبشارهای قره سو، آبشار ارتکند، آبشار آبگرم، آبشار زاوین و سدهای زاوین، قره تیکان، چهچهه در حوزه آثار طبیعی به این شهرستان سفر می کنند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر کلات همچنین از روستاهای بابا رمضان، ایدلیک، چرم کهنه، سینی کهنه، حمام قلعه و قره تیکان به عنوان روستاهایی با ظرفیت های گردشگری نام برد.

صلاحی با بیان اینکه در زمینه صنایع دستی نیز این شهرستان دارای مزیت های فراوانی است، تصریح کرد: ابریشم بافی، نواربافی، گلیم بافی، جاجیم بافی و لباس اقوام محلی از جمله رشته های فعال این شهرستان است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان کلات در دو رشته ابریشم بافی دارای مهر اصالت یونسکو و در گلیم بافی دارای چندین نشان ملی است به گونه ای که دو شهر لاین و زاوین و روستای اقداش در مرحله نهایی ثبت در فهرست روستاها و شهرهای ملی صنایع دستی هستند.

فرماندار و رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان کلات ادامه داد: آداب و رسوم متنوعی مانند عروسی محلی، آیین شیردوشی، پشم چینی و یاوری نیز در کنار تاریخ و طبیعت بی نظیر کلات باعث جذب گردشگران زیادی در طول سال، به خصوص در ۶ ماهه اول سال شده است.

وی گفت: با وجود همه این ظرفیت در حوزه های مختلف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان در حوزه های زیرساختی برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران دارای مشکلات فراوانی است.

صلاحی افزود: در حوزه زیرساختی و ارائه خدمات مناسب از جمله مهمترین نیازها می توان به آماده سازی و آسفالت محورهای مواصلاتی مناطق گردشگری همچون ارتکند و آبگرم، ایجاد مجتمع های خدماتی بین راهی در محور اصلی کلات مشهد، کلات، درگز، ایجاد چندین رستوران در مناطق مختلف شهرستان، ایجاد و ساخت واحدهای اقامتی بوم گردی، خانه مسافر، مهمان پذیر و هتل آپارتمان، بازارچه های صنایع دستی و سوغات شهرستان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: با وجود این ظرفیت ها و از سویی کمبود زیرساخت ها، این شهرستان بهشت سرمایه گذاران بخش خصوصی است، در همین خصوص از حضور همه علاقه مندان به سرمایه گذاری در طرح های خرد و کلان در شهرستان استقبال می کنیم.

فرماندار کلات با تأکید بر اینکه با تمام توان حمایت ها و پشتیبانی های لازم را از سرمایه گذاران داریم، از پتانسیل های بسیار شهرستان در جذب گردشگری خبر داد و گفت: همزمان با تعطیلات عید فطر ۲۰۰ هزار گردشگر در این شهرستان حضور داشتند.

همچنین شعبانعلی فرهمند مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کلات در گفت و گویی درباره دیگر ظرفیت های این شهرستان گفت: شهرستان کلات ۱۱۷ اثر تاریخی شناسایی شده دارد که ۶۸ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

وی افزود: با حدود ۱۰۰ واحد اقامتی در سطح شهرستان کلات شامل اقامتگاه بوم گردی و خانه مسافر آماده میزبانی از گردشگران ورودی به شهرستان هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.