| کد خبر: 255122 |

1200 تن کالادر ساعت در بندر چابهار تخلیه شد

توان تخلیه کالا‌های اساسی از کشتی‌ها در بندرچابهار به یک‌هزار و ۲۰۰ تن در ساعت رسید.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: توان تخلیه کالا های اساسی از کشتی ها در بندرچابهار با نصب استراکچر فلزی سقف تمامی ۱۲ کندوی سیلوی غلات ۱۰۰ هزار تنی بندر شهید بهشتی به یک هزار و ۲۰۰ تن در ساعت رسید.

به گزارش تین نیوز، قاسم عسکری نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این طرح با در اختیار داشتن ۲ خط انتقال از اسکله به کندو های نگهداری غلات در زمینی به مساحت ۳.۵ هکتار و با هدف تسریع در تخلیه، ارتقای شاخص های نگهداری و افزایش ظرفیت پذیرش کشتی های حامل کالا های اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت این پایانه تمام مکانیزه از مهرماه ۱۳۹۹ شروع شده است و با بهره برداری از این سیلو، انتقال غلات به سیلو بصورت کاملا مکانیزه خواهد بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رشد ۸۶ درصدی صادرات غیر نفتی بندر چابهار در سال گذشته را شاهد بودیم و این نشان دهنده رونق هر چه بیشتر بندرچابهار در صادرات و واردات کالا است، خاطرنشان کرد: با انجام عملیات تخلیه و بارگیری ۲۴ ساعته کالا در ماه اول سالجاری تسهیل صادرات و استفاده از تمام ظرفیت های بندر چابهار جهت کمک به صنایع همجوار و مراکز تولیدی استان و سایر مناطق کشور، در صادرات محصولات تولیدی و در راستای شعار سال و همچنین اشتغالزایی خواهد بود.

وی ادامه داد: هدف اصلی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲، حمایت از جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسعه فعالیت های تجاری و لجستیکی حوزه اقتصاد دریامحور در راستای تحقق شعار سال خواهد بود.

عسکری نسب گفت: نامگذاری سال جدید به نام "مهار تورم و رشد تولید" از سوی رهبر انقلاب سبب شده تا فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران حوزه دریایی و بندری فعالیت های خودشان در بندر چابهار را امسال بیشتر کنند تا شاهد جذب سرمایه های بخش خصوصی و مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه تجارت دریایی و لجستیک بندری در کنار تسهیل فرآیند های امور تجاری و کارگزاری بندری - دریایی باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ایجاد فضای کسب و کار رقابتی، حمایت از تمامی فعالین اقتصادی و تلاش برای ایجاد مشاغل پایدار دریایی و بندری را از دیگر اهداف اداره کل طی سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.