| کد خبر: 246915 |

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

◄ استقرار متوازن بنادر در سراسر هرمزگان در دستور کار قرار گیرد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه باید اقدامات ترکیبی برای کاهش نرخ بیکاری هرمزگان انجام شود، تقویت بنادر کوچک را در ایجاد اشتغال جوانان امری ضروری دانست.

تین نیوز

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه باید اقدامات ترکیبی برای کاهش نرخ بیکاری هرمزگان انجام شود، تقویت بنادر کوچک را در ایجاد اشتغال جوانان امری ضروری دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان،"حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده" روز شنبه 19 شهریور در دیدار با مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد،  با اشاره به نقش سازمان بنادر و دریانوردی در تامین زیرساخت های گردشگری، خاطرنشان کرد: توسعه زیر ساخت های مناسب درحوزه بنادر و جزایر جهش گردشگری در استان هرمزگان را در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه باید اقدامات ترکیبی برای کاهش نرخ بیکاری هرمزگان انجام شود، خواستار انجام پیگیری های لازم به منظور تقویت حضور جوانان در بخش دریایی و صنایع مرتبط با آن شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده با اشاره به ظرفیت های گردشگری هرمزگان، ابراز کرد: استان هرمزگان دارای فرودگاه های متعددی است که با راه اندازی و فعال کردن پروازهای درون استانی و بهره گیری از  هواپیماهای کوچک زمینه حضور و استفاده مسافران را از همه جاذبه های گردشگری ایجاد کرد.

بنادر کوچک زمینه ساز اقتصاد بومی مردم منطقه هستند

امام جمعه بندرعباس با اشاره به گسترش بندرگاه های کوچک در شرق و غرب استان هرمزگان، تشریح کرد: بنادر کوچک مستقر در سطح استان هرمزگان کمک کننده اقتصاد بومی مردم منطقه هستند که باید تقویت آن ها در دستور کار قرار گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، ضمن تاکید بر تمرکزدایی در حوزه استقرار بنادر، گفت: بنادر باید در سراسر استان هرمزگان پراکنده  شوند تا در مواجهه با شرایط بحران و بروز حادثه،  شاهد مدیریت  بهتری باشیم .

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، فعال شدن بنادر کوچک سراسر هرمزگان در بخش های مختلف باعث برطرف شدن فقر و تحقق توسعه پایدار در این استان دانست و ابراز کرد: درهم تنیدگی و ارتباط بسیار نزدیکی میان ادارات و ارگان های مرتبط با حوزه فعالیت بنادر و دریانوردی وجود دارد که باید با محوریت مقام عالی دولت در هرمزگان هماهنگی و ارتباط بین دستگاه ها برای تحقق اهداف و حل چالش ها اقدامات عاجل صورت پذیرد.

صنایع دریانوردی کشور بیش از ۱۵ هزار نفر کمبود نیرو دارد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز با بیان اینکه سازمان بنادر به عنوان بخش دریایی و بندر کشور و سایر ارگان های دخیل، سرمایه گذاری های بزرگی در حوزه بنادر انجام داده است، گفت: پیرو دغدغه های رهبر معظم انقلاب در بحث سواحل مکران اقدامات بزرگی انجام شده تا ۸۰ درصد نفت خام خارک از طریق جاسک صادر شود.

وی افزود: احداث یک بندر بزرگ در نزدیکی جاسک نیز در دستور کار سازمان بنادر قرار دارد که احداث آن کمک شایانی به ایجاد اشتغال مولد و رونق معیشت مردم شرق استان خواهد کرد.

حسین عباس نژاد افزود: استان هرمزگان علاوه بر دو بندر بزرگ شهید رجایی و باهنر دارای بنادر مختلف دیگری در شرق و غرب استان هرمزگان است که ظرفیت بسیار عظیمی برای تحقق توسعه پایدار در هرمزگان محسوب می شود.

وی ادامه داد: صنایع دریانوردی کشور بیش از ۱۵ هزار نفر کمبود نیرو دارد که باید اقدامات لازم از طریق جذب جوانان اخلاقه مند برای تامین بخشی از این نیرو در هرمزگان انجام شود.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، طرح های متعددی در بندرلنگه و بندرخمیر و بندرپل در دستور کار است که نقش مهمی در روند توسعه این شهرستان ها ایفا می کند.

مدیر کل بنادر ودریانوردی هرمزگان با اشاره به برنامه ریزی جهت امضای تفاهم نامه سه جانبه همکاری بین وزاری راه ،کشور و میراث فرهنگی و گردشگری بیان داشت: این تفاهم نامه سه جانبه در راستای ارتقا کیفی و ایمنی گردشگری و مسافری دریایی بزودی منعقد خواهد شد و با امضای آن شاهد اقدامات بزرگی در حوزه زیرساختی مسافری و گردشگری در بنادر شهید حقانی ،هرمز و نخل ناخدا خواهیم بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.