| کد خبر: 243979 |

◄ تست اعتیاد راننده بیل مکانیکی در بیمارستان انجام شد

تست اعتیاد اخذ شده از راننده بیل مکانیکی و راهبر قطار مسافری سانحه دیده مشهد یزد به دستور مراجع قانونی توسط پزشکان در بیمارستان انجام شده است.

تین نیوز

یک کارشناس ریلی گفت: تست اعتیاد اخذ شده از راننده بیل مکانیکی و راهبر قطار مسافری سانحه دیده مشهد یزد به دستور مراجع قانونی توسط پزشکان در بیمارستان انجام شده است.

به گزارش تین نیوز، فرشید عابدی این مطلب را در پاسخ به انتشار خبری با عنوان «پاسخ خواهر راننده بیل مکانیکی به شایعه هوشیار نبودن راننده بیل مکانیکی» به این شبکه خبری ارسال کرد و افزود: تست انجام شده از راننده بیل مکانیکی و راهبر قطار صرفا برای تشخیص شرب خمر به کار نمی‌رود، بلکه برای تشخیص فرد معتاد به مواد افیونی نیز استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:

پاسخ خواهر راننده بیل مکانیکی به شایعه هوشیار نبودن این راننده

او عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع سانحه قطار در طبس بر روی افکار عمومی، رسانه تین نیوز باید پس از بررسی ابعاد مختلف سانحه نسبت به انتشار اخبار اقدام کند، انتشار پیام فردی که از روی حب و بغض نسبت به انتشار آن اقدام کرده، در قالب یک خبر، در شان یک رسانه تخصصی نیست و باید در این زمینه از نظرات مراجع قانونی و قضایی بهره ببرد.

قابل ذکر است، در خبر تین نیوز آمده بود:

«مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبر ۱۴ با اشاره به تست هوشیاری از لکوموتیوران و راننده بیل مکانیکی، گفت: بعد از حادثه از هر دو نفر تست هوشیاری گرفته شد که تست راهبر قطار منفی اما هر دو تست گرفته شده از راننده بیل مکانیکی که مربوط به پیمانکار بخش خصوصی است مثبت بوده است.

به دنبال این اظهارات پیامی در شبکه های اجتماعی منتشر شده که بر اساس آن خواهر راننده بیل مکانیکی هرگونه استفاده از مشروبات الکلی توسط برادرش را نفی کرده است.

خواهر راننده بیل مکانیکی در پیام منتشر شده در شبکه های اجتماعی عنوان کرده که برادرش هرگز لب به مشروبات الکلی نزده است.

یکی از کارشناسان حمل و نقل در باشگاه متخصصان تین نیوز نیز سوالی مبنی بر اینکه آیا کمیسیون عالی سوانح وقتی در صحنه سوانح حاضر می‌شود مجهز به دستگاه تست الکل است؟ را مطرح کرده است».

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    باید مشخص بشه که راننده داره دروغ میگه یا این کارشناس کاش اسم کارشناس ها را میاوردید که اگر دروغ گفته باشند رسوا شوند تا تشویش اذهان عمومی نکنند

  • سعید 3 0

    دارید اشتباه میرید. اذهان رو منحرف نکنید.
    اگر راننده بیل مکانیکی فکر میکرده تعمیر زنجیرش روی ریل آسون تر انجام میشه و بیل رو با خونسردی کامل به روی ریل هدایت کرده، آیا سهل انگاری و بی خیالی و نقض مقررات رو با تست هوشیاری و الکل و اعتیاد میشه تشخیص داد ؟
    از کجا معلوم که این دفعه اولش بوده که بیل رو روی ریل تعمیر میکرده؟
    اگر لکوموتیوران برگه احتیاط رو دیده اما با کمال خونسردی مستر کنترل رو تا آخر جلو برده ، آیا سهل انگاری و بی خیالی و نقض مقررات رو با تست هوشیاری و الکل و اعتیاد میشه تشخیص داد ؟
    از کجا معلوم که این دفعه اولش بوده که از سرعت تجاوز میکرده؟
    از انجام این تست ها هیچی دست گیرتون نمیشه. برید روانشناس بیارید و با اون دو تا راننده مصاحبه کنید ببینید دردشون چی بوده که مقررات و دستور مافوق و برگه احتیاط رو به هیچ انگاشتند؟ قطعا سر نخ هایی رو بدست خواهید آورد که اگر اونها رو ادامه بدید به منشاء بی انظباطی گسترده در سازمان راهنمایی میشید.

    • ناشناس 0 0

      به نظر میاد شما به این مساله وارد هستید خواستم بپرسم ایا اون کارگاه یا راننده اون بیل مکانیکی ملزم به داشتن دستگاه بیسیم بوده اند که به مرکز کنترل خرابی بیل مکانیکی
      را اطلاع دهند

  • همکار 0 0

    تست اعتیاد برای چی؟ تجربه شخصی بنده اتفاقا نشون میده که وقتی خود سازی کرده باشی و توپ توپ بشی با قدرت و دقت بیشتری کار میکنی و شیش دنگ حواست روی کارته و بعیده که اشتباه بکنی.