| کد خبر: 243961 |

◄ طرفداران واگذاری شرکت تراورس چه کسانی بودند؟

این که افراد طرفدار این واگذاری باید پاسخگوی کشته شدگان این حادثه باشند فقط فرافکنی است.

تین نیوز

اظهارات اخیر مدیرعامل راه آهن در مورد واگذاری شرکت تراورس این شائبه را اذهان کارشناسان ایجاد کرده که او سعی دارد دلیل بروز حادثه را به گردن کسانی بیندازد که به زعم او طرفدار واگذاری شرکت تراورس بودند در حالی که به اعتقاد آنان، چون در زمان سانحه این شرکت در اختیار مدیریت فعلی راه آهن بوده است، اگر قصوری هم در این رابطه بوده، باید مدیریت فعلی پاسخگوی آن باشد.

به گزارش تین نیوز، به دنبال حادثه ریلی خروج قطار مسافری مشهد یزد از ریل، مدیرعامل راه‌ آهن در صفحه شخصی خود در شبکه های اجتماعی از واگذاری شرکت تراورس به بخش خصوصی انتقاد کرد.

سید میعاد صالحی در توئیتی نوشت: آیا کسانی که از واگذاری شرکت تراورس حمایت کردند، اکنون پاسخگوی سهم خودشان از مشکلات عدیده کارگران مظلوم تراورس و جان‌ های پرکشیده سانحه تلخ اخیر هستند؟

بیشتر بخوانید:

این اظهارات صالحی در حالی صورت گرفته که وی پیش از این و در بهمن ماه سال 1400 نیز  با یادآوری این که شرکت تراورس در سال ۱۳۷۱ از سوی شرکت راه آهن تاسیس و در سال ۱۳۸۹ در فرآیند خصوصی سازی شرکت‌ های دولتی، به بخش خصوصی واگذار شد، گفته بود: این شرکت در سال اخیر با حکم دادگاه به راه‌ آهن واگذار شد و متأسفانه طی ۱۰ سال اتفاقاتی برای مدیریت و عملکرد این شرکت رخ داده که غیرقابل پذیرش است.

مدیرعامل راه آهن در آن زمان ( بهمن ماه 1400) با بیان اینکه هم‌ اکنون شرکت تراورس همچون فرزند تضعیف‌ شده و آسیب‌ دیده در آستانه بازگشت به خانواده خود است، تاکید کرده بود: لازم است تا با حسابرسی ویژه کاملا مشخص شود طی این مدت چه اتفاقاتی برای شرکت تراورس رخ داده و شرکت راه آهن در چه وضعیت و شرایطی تراورس را تحویل می‌ گیرد.

صالحی در همان زمان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نیز عنوان کرده بود: در مجمع تراورس حقیقتا دلم سوخت که در فرآیند اختصاصی‌سازی! این شرکت با قوی‌ ترین تجهیزات و متخصصان ساخت ریلی، موجب تباهی آن شدند درحالی که در این مدت بسیاری از کشورها در توسعه شبکه ریلی فرسنگ‌ها جلوتر رفتند.

اظهارات اخیر مدیرعامل راه آهن در مورد واگذاری شرکت خدمات خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) این شائبه را اذهان کارشناسان ایجاد کرده که او سعی دارد به جای قبول مسئولیت، دلیل بروز حادثه را به گردن کسانی بیندازد که به زعم او طرفدار واگذاری شرکت تراورس به امیر منصور آریا بوده اند.

این کارشناسان یادآوری می کنند که شرکت مزبور در اردیبهشت سال 1389 در دوران دولت محمود احمدی نژاد و با مصوبه دولت و از طریق سازمان خصوصی سازی واگذار شده است و در دوران دولت حسن روحانی به دلیل عدم تفکیک برخی اموال راه آهن و شرکت مزبور و همچنین عدم پرداخت اقساط توسط خریدار در سال 1393 تقاضای لغو واگذاری صورت گرفت و پس از پیگیری های تمام مدیران عامل قبلی نهایتا در سال ۱۳۹۹ این معامله توسط دادگاه لغو و به دولت برگشت داده شد.

به گفته کارشناسان نزدیک یک سال است که شرکت تراورس تحت مدیریت فعلی راه‌ آهن فعالیت دارد بنابراین القای این که افراد طرفدار این واگذاری باید پاسخگوی کشته شدگان این حادثه باشند فقط فرافکنی است و حداقل در دولت قبل همه مدیران عامل متقاضی اصلاح نحوه این واگذاری بوده اند.

این کارشناسان معتقدند با توجه به این که در زمان سانحه این شرکت در اختیار مدیریت فعلی راه آهن بوده بنابراین اگر قصوری نیز در این رابطه وجود داشته است، باید مدیریت فعلی پاسخگوی آن باشد.

توئیت میعاد صالحی
توئیت مدیرعامل راه آهن پس از حادثه قطار مسافری مشهد یزد
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 1 0

    "به گفته کارشناسان نزدیک یک سال است که شرکت تراورس تحت مدیریت فعلی راه‌ آهن فعالیت دارد"

    یک دروغ شاخدار!!!
    یعنی حکم دادگاه 99/9/9/ در باب تروارس کاملا اجرا شده؟؟
    یعنی راه اهن مثل دیگر متعلقات خود میتواند درباره اموال و پرسنل تراورس تصمیم گیری کند ؟؟

    فرافکنی تا چه حد؟؟

  • مهدی 0 0

    قبل‌ از‌ اینکه‌ دادگاه‌ رای‌ به‌ ابطال‌‌ معامله‌ واگذرای شرکت‌ تراورس‌ بکند‌ هییت‌ بدوی‌ که‌ زیر‌ نظر‌ دولت‌ وقت‌ بود رای‌ به‌ محکومیت‌‌ سازمان‌ خصوصی‌ سازی‌ و راه‌ آهن‌ داده‌ بود و شرکت‌ به‌ ورثه‌ آریا‌ می رسید‌ (اگر بی طرفی‌ منتشر کنید)