| کد خبر: 239403 |

◄ واردات کامیون دست دوم خارجی؛ باز هم پای دلالان در میان است!

یک راننده کامیون دار دلیل عدم موفقیت نوسازی ناوگان سنگین باری از طریق واردات کامیون دست دوم خارجی را حضور دلالان در این بخش ذکر کرد.

تین نیوز

یک راننده کامیون دار دلیل عدم موفقیت نوسازی ناوگان سنگین باری از طریق واردات کامیون دست دوم خارجی را حضور دلالان در این بخش ذکر کرد.

به گزارش تین نیوز، آرش جلیلی گفت: کشور ما به دلیل تحریم های ظالمانه و ضعف توان فنی خودروسازان و لابی گری آنها، هم در خودرو سواری و هم کامیون با فقر مواجه است.

وی افزود: انواع کامیون های قدیمی یا کامیون های ظاهرا مدل بالا ولی بی کیفیت، جان  و سلامتی رانندگان و مردم را به خطر انداخته اند.

او این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و گفت: در این میان طرحی نسبتا خوب توسط حاکمیت جهت جایگزینی فرسوده ها با  ناوگان سه سال کارکرده خارجی،  ارائه شد‌.

جلیلی با تاکید بر این که کامیون دست دوم اروپایی از کامیون های فرسوده داخلی و آن مدل دارهای بی کیفیت بهتر است، عنوان کرد:  اما دلالان که در هر قانون و پروسه ای به دنبال راهی برای سواستفاده هستند اینجا هم بیکار ننشستند.

بیشتر بخوانید:

جلیلی افزود: راه منطقی این بود که فرسوده سوار یا حتی بی کیفیت سوار، اصالتا یا وکالتا یا از طریق تعاونی و انجمن یک دستگاه فرسوده را اسقاط کند و یک دستگاه دست دوم اروپایی وارد کند.

به گزارش تین نیوز، او گفت: درست است که این امر مستلزم داشتن حدود ۵۰ هزار یورو است اما این مبلغ را می شد از طریق وام و کمک بلاعوض از محل عایدات اسقاط برای دولت به او اعطا کرد. ولی کمک به فرسوده سوار واقعی نه دلال.

این راننده کامیوندار خاطرنشان کرد: اما این کار به بدترین شکل ممکن مورد حمله دلالان قرار گرفت بدین صورت که کامیون های خارجی را ارزان می خرند تا پشت گمرک می آورند و با نمایش مایکروفر و امکانات رفاهی دیگر به یک نفر که هوش از سرش پریده می فروشند و می گویند «حالا برو فرسوده پیدا کن».

به گزارش تین نیوز، وی با بیان این که اکنون مثل هر آهن پاره و خرده ریز دیگر، کامیون فرسوده هم دچار تورم شده است، گفت: دولت چه کاری می تواند انجام دهد؟ به زور سرنیزه کامیون های مردم را بگیرد به دلالان بدهد؟ یا بگوید اسقاط نخواستیم همین طور بی رویه وارد کنید؟

جلیلی تاکید کرد: بدین ترتیب باز هم دلالان یک طرح نسبتا خوب را دچار مشکل کردند و سعی دارند این طرح را از مسیر درست خارج کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.