| کد خبر: 224592 |

راه آهن اردبیل - میانه؛ پروژه ای مهم و استراتژیک برای کشور و منطقه است

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس از راه آهن اردبیل- میانه به عنوان پروژه ای مهم و استراتژیک برای کشور و منطقه یاد کرد.

تین نیوز

 رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس از راه آهن اردبیل- میانه به عنوان پروژه ای مهم و استراتژیک برای کشور و منطقه یاد کرد.

به گزارش تین نیوز، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین و رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به پروژه راه آهن اردبیل به میانه گفت: این طرح یک پروژه استراتژیک برای کشور و منطقه  و از مطالبات مردم عزیز استان اردبیل است که در مجلس دهم به طور جد پیگیر این پروژه بودیم که دولت به ویژه رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به این طرح عنایت ویژه ای داشت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل به میانه به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر از سال ۸۴ شروع شده است که متاسفانه این پروژه چندین سال راکد مانده بود که خوشبختانه از سال 96 و 97 سرعت اجرایی خوبی به خود گرفت و مشکل اعتبارات آن حل شد که امید است در پایان دولت دوازدهم این پروژه به بهره برداری رسیده و این مطالبه مردم اردبیل به سرانجام برسد.

وی افزود: خوشبختانه طی بازدیدی که از راه آهن اردبیل به میانه صورت گرفته، روند قابل قبولی داشته که  قطعه 3 این پروژه به طول 20 گیلومتر با 27 دستگاه تونل به طول 10 کیلومتر با دو پل خاص از جمله پل آرپاچی و پل کیلومتر 351 با پیشرفت بالای 73 درصد در حال اجرا می باشد.

رییس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس یادآور شد: اهدافی که برای راه آهن اردبیل وجود دارد، اهداف فرامنطقه ای و اهداف فرا استانی است؛ لذا از مسئولان دولتی به ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی درخواست می شود که اعتبارات لازم پروژه های راه آهن در استان اردبیل را تخصیص داده تا در موعد مقرر، پروژه ها به بهره برداری برسند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.