| کد خبر: 22362 |

مدیرکل فرودگاه مشهد در گفتگو با تین نیوز:

◄ گزینه احتمالی انتقال فرودگاه مشهد هنوز مشخص نشده است / تابع سیاست شرکت فرودگاه ها هستیم

تین نیوز | مدیرکل فرودگاه مشهد گفت: تاکنون گزینه احتمالی برای انتقال فرودگاه مشهد مشخص نشده است.

محمدباقر قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با بیان اینکه تابع سیاست های شرکت فرودگاه های کشور هستیم، گفت: در خصوص انتقال فرودگاه مشهد، در صورتی که مسئولان در وزارتخانه و شرکت فرودگاه ها به این نتیجه برسند که انتقال ضروری است ما به عنوان مجری پیگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: تاکنون گزینه احتمالی برای انتقال فرودگاه مشهد مشخص نشده است.

قاسم زاده در پاسخ به این سوال که چه دلایلی باعث شده موضوع انتقال فرودگاه مشهد مطرح شود، گفت: در این زمینه نظری ندارم و بهتر است این سوال را از مدیرعامل شرکت فرودگاه ها بپرسید که موضوع انتقال فرودگاه مشهد را مطرح کرده است.

فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پرترافیک کشور روزانه به حداقل 170 و حداکثر 240 پرواز سرویس های هوانوردی ارائه داده و بطور متوسط روزانه تعداد 22000 نفر مسافر داخلی و خارجی از این فرودگاه استفاده می کنند که بالغ بر 20 درصد آن مسافرین خارجی هستند.

این فرودگاه به 34 مسیر داخلی و 20 مسیر خارجی پرواز مستقیم دارد و در حال حاضر دارای سه پایانه مسافربری است.

تعداد 17 شرکت هواپیمایی داخلی و 10 شرکت خارجی در این فرودگاه پرواز داشته و شرکتهای ایرتور، ماهان، زاگرس، تابان و آسمان دارای آشیانه تعمیرات و بیس هواپیما در فرودگاه می باشند.

بعد از موضوع انتقال فرودگاه مهرآباد، حال نوبت فرودگاه مشهد است که به دلیل نزدیکی به منطقه شهری، موضوع انتقال آن به نقطه ای دیگر مطرح شده است.

در این زمینه چندی پیش مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، گفته بود فرودگاه مشهد باید به مکان دیگر منتقل شود به دلیل اینکه امکان توسعه بیشتر این فرودگاه فراهم نیست و باعث مزاحمت برای مردم شهر شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مشهدی 0 0

    آقای قاسم زاده شما اگر مدیر فرودگاه هستید پس نماینده مدیر عامل هم هستید پس اینطور نظر دادن منطقی نیست ۀ برداشت خواننده این است که مدیر عامل موافق انتقال هستند و شما نیستید. اولا با گسترش شهر ها و احاطه گردیدن فرودگاه ها معمولا این نظریات ارائه می گردد. سالیان قبل نیز مرحوم پدر بزرگم می فرمودند قرار است فرودگاه جدید مشهد در منطقه دیزباد(در مسیر مشهد نیشابور) ساخته شود. که متاسفانه عمرشان کفاف ننمود. بعد هم که ته فرودگاه مشهد به چاه ویل وصل شد هر چه پول بود سازیر شد به مشهد برای ساخت و توسعه فرودگاه! افزایش چند هزار متری ترمینال و ساخت ترمینال زیارتی و … و آمدن قطار شهری مشهد به فرودگاه پس این همه سرمایه گذاری و هزینه یعنی چه؟ البته خود جناب قاسم زاده که بچه منطقه چهارراه مقدم فرودگاه هستند می دانند نشست و برخاست هواپیما ها با مردم چه می کند ولی باید یکبار و جامع طرح دیده شود و نه روزانه؟