| کد خبر: 193209 |

◄ بررسی قیمت ارزها و شرایط مهاجرت به کانادا، امارات و ترکیه

مهاجرت می تواند دلایل مختلفی همچون سیاسی، اجتماعی، کاری، تحصیلی و یا به طور کلی بهبود شرایط زندگی داشته باشد.

تین نیوز

رویای زندگی بهتر و راحت تر بسیاری از مردم، به خصوص افرادی که در کشورهای جهان سوم زندگی می کنند را به فکر مهاجرت می اندازد. مهاجرت می تواند دلایل مختلفی همچون سیاسی، اجتماعی، کاری، تحصیلی و یا به طور کلی بهبود شرایط زندگی داشته باشد.

به گزارش تین نیوز، در سال های اخیر شاهد رشد چشمگیر مهاجرت به کشورهای مختلفی همچون کشورهای اروپایی و یا توسعه یافته بوده ایم. آیا از قوانین مهاجرتی اطلاع دارید؟ آیا از شرایط مهاجرتی خود اطمینان دارید؟ آیا کشور مناسب زندگی خود را پیدا کرده اید؟

پیشنهاد ما به شما این است که قبل از اقدام به مهاجرت حتما به هدف خود فکر کنید و اطمینان حاصل کنید که قصد انجام این کار را دارید. مهاجرت به نوبه خود می تواند شما را از تمامی تعلقات گذشته مانند خانواده، دوستان و یا مکان هایی که برای شما یادآور خاطرات مختلف هستند، دور کند.

اطمینان از هدف می تواند از سرخوردگی در آینده جلوگیری کند. در این مطلب قصد داریم شما را با شرایط و قوانین مهاجرتی سه کشور کانادا، ترکیه و امارات آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت به ترکیه

آنچه شما برای آمدن به ترکیه نیاز دارید:

مهم نیست که از کجا آمدید یا چرا به ترکیه می روید، شما باید یک گذرنامه معتبر از کشور مبدأ خود داشته باشید. پاسپورت شما نیز باید حداقل 90 روز اعتبار داشته باشد. بسیاری از کشورها موافقت نامه هایی مربوط به اخذ ویزا را امضا کرده اند که اجازه می دهد شهروندان خود به مدت 3 ماه بدون ویزا به کشور ترکیه سفر کنند. بعضی دیگر از کشورها که از گرفتن ویزا معاف نیستند می توانند ویزا را در زمان ورود به ترکیه دریافت کنند. هر چند آنها هزینه نقدی آن را بر اساس قیمت لیر ترکیه می پردازند.

اگر می خواهید در ترکیه اقامت کنید و کسب و کارتان را آغاز کنید یا ملک خریداری کنید، می توانید برای اجازه اقامت درخواست بدهید. حداقل مبلغ سرمایه گذاری مورد نیاز وجود ندارد. شما فقط باید ثابت کنید که مالکیت دارید و یا یک کسب و کاری را اداره می کنید و یا به اندازه کافی دارایی های مالی برای زندگی در این کشور را دارید. 

پس از 8 سال اقامت قانونی، می توانید برای اقامت طولانی مدت درخواست دهید که به شما اجازه خواهد داد که در کشور به صورت نامحدود زندگی کنید. برای واجد شرایط بودن، شما باید در 3 سال گذشته و قبل از درخواست، هیچ کمک اجتماعی از نهادهای دولتی دریافت نکرده باشید، منابع مالی کافی و پایدار داشته باشید و سابقه کیفری نیز نداشته باشید. 

مهاجرت به کانادا

هنگامی که یک ویزای مهاجرتی کانادا برای اقامت دائم دریافت می کنید، حقوق و تعهداتی مشابه شهروندان کانادا دارید. کانادا شهروندان دو تابعیتی را به رسمیت می شناسد، بنابراین مجبور نیستید گذرنامه فعلی خود را رها کنید. 

بین اقامت دائم و شهروندی در کانادا، تفاوت چندانی وجود ندارد. اول این که شما به عنوان فردی که اقامت دائم دارد حق شرکت در انتخابات را ندارید. دوم این که اگر شما یک جرم جدی مرتکب شوید، به عنوان شخصی که اقامت دائم دارد ممکن است اخراج شوید. 

6 دسته اصلی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. هر دسته به گروه کوچکی از مهاجران خدمت می کند و با مجموعه ای از الزامات خود همراه است.

دسته اول: اتحادیه کارگران ماهر

در این دسته، الزامات و مقررات برای ارزیابی متقاضیان دسته کارگر ماهر در نظر گرفته شده است که برای ارزیابی آنها در جهت رشد اقتصادی مورد استفاده می گیرد. 

دسته دوم: کارگران ماهر کبک

با توجه به توافق بین استان کبک و دولت کانادا، استان کبک، پروسه انتخابی خود را برای گروه کارگران ماهر مهاجرت دارد. اگر قصد دارید پس از ورود به کانادا در استان کبک زندگی کنید، بر اساس معیارهای انتخابی کبک ارزیابی می شوید. 

برنامه انتخابی استانی

یکی از راه ها برای سرعت بخشیدن به روند مهاجرت به کانادا از طریق برنامه انتخابی استان (PNP) است. PNP شامل مشارکت بین دولت کانادا و دولت های استانی برای انتخاب افرادی است که مایل به مهاجرت به کانادا هستند و در آن استان خاص قصد اقامت دارند. تحت شرایط این موافقت نامه ها، استان ها می توانند متقاضیانی با مشاغل بزرگ را دعوت نمایند. 

دعوت از طریق خانواده

برنامه حمایتی خانواده به شهروندان کانادایی یا ساکنین دائمی که حداقل 18 سال اقامت دارند اجازه می دهد تا از خانواده های نزدیک خود که مایل به مهاجرت به کانادا هستند، حمایت کنند.

مهاجرت تجاری

برنامه مهاجرت تجاری طراحی شده تا افرادی را جذب کنند که بتوانند از طریق سرمایه گذاری و مهارت های مدیریتی خود به توسعه اقتصادی کانادا کمک کنند. افرادی که زیر گروه این دسته قرار می گیرند دارای منابع مالی هستند که اقتصاد و قیمت دلار کانادا را تقویت کرده و به ایجاد اشتغال کمک می کنند. 

افراد با تجربه اقامت در کانادا

این دسته مربوط به کارگران خارجی و یا دانشجویان بین المللی است که مایل به تبدیل اقامت موقت خود به دائم در کشور کانادا هستند. این افراد قبلا در کانادا تحصیلات و یا تجربه کار داشته اند و در جامعه کانادایی زندگی کرده اند و ارتباطات مهمی را در جامعه و حرفه هایشان ایجاد کرده اند.

پناهندگی

کانادا به عنوان یک قدرت جهانی و معتقد به مسائل حقوق بشر، به پناهندگانی که خطر آزار و اذیت و نقض حقوق بشر را در کشور خود دارند، با اعطای تابعیت یا اقامت همیشگی اجازه ی زندگی در این کشور را می دهد. سیستم پناهندگی کانادا هر ساله هزاران نفر از این افراد را تحت حفاظت خود قرار می دهد.

نیروی کار خارجی موقت

برای افرادی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، می توانند از طریق برنامه کاری موقت درخواست مجوز کار کنند. در اکثر موارد امکان اخذ مجوز کار از کانادا امکان پذیر است، اما برخی از مجوزهای کار طول مدت خاصی دارند.

قوانین مهاجرت امارات متحده عربی

قوانین و مقررات متعددی برای کنترل جریان ورود و خروج از کشور امارات وجود دارد. حکومت امارات متحده عربی مقررات مربوط به مهاجرت را طبق فرمان شماره 360 وزارت دادگستری در سال 1997 تصویب کرد. به لحاظ قانونی یک فرد برای ورود و اقامت در این کشور نیاز به اخذ ویزا دارند.

گرفتن ویزا اجازه ورود به امارات متحده عربی را برای دوره های کوتاه مدت یا موقت می دهد، گرچه بعضی از این دوره ها قابل تمدید هستند. مردان برای گرفتن اقامت همسرشان باید با توجه به قیمت درهم امارات، ماهیانه سه هزار درهم درآمد داشته باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.