| کد خبر: 191387 |

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی:

◄ حذف مهر ایران از پاسپورت، توریست‌ها را به سمت ایران سرازیر نمی‌کند

یکی از دغدغه‌های برخی از توریست‌ها درج مهر ورود به ایران در پاسپورتشان بود اما نباید تصور شود که این اقدام باعث خواهد شد که تمام توریست‌های جهان به سمت ایران سرازیر شوند چراکه این موضوع تنها جلوی ریزش مسافر ورودی به ایران را خواهد گرفت.

تین نیوز

اخیراً دولت در راستای جذب بیشتر گردشگر خارجی اقدام به حذف مهر ورود به ایران از پاسپورت توریست‌ها و لغو روادید برای گردشگران چینی کرده است. در راستای این موضوع به سراغ حرمت اله رفیعی رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی رفتیم و  از وی در خصوص تأثیرگذاری این اقدامات در جذب گردشگر خارجی سؤال کردیم.

رفیعی به خبرنگار تین‌ نیوز گفت: به هر میزان که موانع از جلوی پای توریست برداشته شود گردشگر بهتر می‌تواند برای سفر به کشوری تصمیم بگیرد؛ ویزا هم یکی از دغدغه‌هایی است که برخی از گردشگران به ویژه گردشگران اروپایی برای سفر به ایران داشتند.

او در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌های برخی از توریست‌ها درج مهر ورود به ایران در پاسپورتشان بود اما  نباید تصور شود که این اقدام باعث خواهد شد که تمام توریست‌های جهان به سمت ایران سرازیر شوند چراکه این موضوع تنها جلوی ریزش مسافر ورودی به ایران را خواهد گرفت.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی با بیان اینکه برخی از دوستان ما در بخش خصوصی از این اقدام دولت گلایه‌مند و برخی خوشحال هستند، گفت: امیدوارم دولت برای سایر کشورهای دیگر که آمادگی ورود به ایران را دارند این اقدام را انجام دهد و ما نیز از این اقدام دولت استقبال می‌کنیم.

رفیعی افزود: شاید برخی این‌گونه تلقی کنند که  با این اقدام دولت، گردشگران کم‌تری از طریق دفاتر خدمات مسافرتی به ایران سفر کنند؛ اما این تصور غلطی است. چرا که توریست زمانی که به کشور می‌آید نیازمند پرواز، هتل و ... است که باید از طریق دفاتر خدمات مسافرتی این کارها انجام بگیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.