| کد خبر: 174851 |

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در بازدید از نهمین نمایشگاه حمل‌ونقل و ترافیک خبر داد؛

◄ صرفه‌جویی 400 میلیارد ریالی با مهندسی معکوس و تولید داخلی 80 قطعه قطار شهری مشهد

20 میلیون مسافر در خط یک و دوی قطار شهری مشهد از ابتدای سال جاری جابه‌جایی

تین نیوز

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 20 میلیون نفر مسافر توسط خط یک و دوی قطار شهری مشهد جابه‌جا شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از حمل‌ونقل و ترافیک مشهد، در خط دوی قطار شهری، در حال حاضر روزانه حدود 25 تا 30 هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شوند که این تعداد در ابتدای شروع به کار این خط، روزانه کم‌تر از یک‌هزار نفر بوده است.

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: با مهندسی معکوس و تولید داخلی 80 قطعه و تجهیزات در قطار شهری مشهد، صرفه‌جویی 400 میلیارد ریالی صورت گرفته است.

به گزارش ستاد خبری نهمین نمایشگاه حمل‌ونقل و ترافیک مشهد، وحید مبین‌مقدم در بازدید از نهمین نمایشگاه حمل‌ونقل و ترافیک اظهار کرد: هدف این شرکت از حضور در نمایشگاه، معرفی اقدامات و دستاوردها در حوزه جابه‌جایی مسافر، وضعیت توسعه خطوط، مهندسی معکوس تجهیزات و قطعات و تعمیر اساسی ناوگان بوده است.

وی افزود: در یک سال گذشته توفیقات خوبی درزمینه افزایش جابه‌جایی مسافر در خط دوی قطار شهری با توجه به‌اضافه شدن دو ایستگاه سعدی و شریعتی و اتصال خط یک‌به‌دو با حضور رئیس‌جمهور داشته‌ایم.

مبین مقدم با اشاره به این‌که ساعت سرویس‌دهی خط دو هم‌زمان با دهه کرامت افزایش‌یافته و با خط یک هم‌زمان‌شده است، افزود: در فاصله زمانی خط دو قطار شهری در ابتدای راه‌اندازی نیم ساعت بود که سپس به ۲۰ دقیقه و در حال حاضر به ۱۰ دقیقه کاهش‌یافته است.

وی خاطرنشان ساخت: در حوزه مهندسی معکوس و بومی‌سازی تجهیزات و قطعات اقدامات خوبی در شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد انجام‌شده است که می‌تواند در این نمایشگاه در اختیار سایر شهرها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اضافه کرد: تاکنون در حوزه مهندسی معکوس بالغ‌بر 80 قطعه و تجهیز، توسط مهندسین داخلی مهندسی معکوس شده که حدود 400 میلیارد ریال صرفه‌جویی ارزی برای کشور و شهرداری مشهد در پی داشته است.

مبین مقدم ادامه داد: هم‌چنین با استفاده از مهندسین داخلی توانسته‌ایم تعمیر اساسی و اورهال ناوگان قطار شهری مشهد را باوجود شش‌سال ارائه خدمت انجام داده‌ایم.

وی گفت: با توجه به این‌که شهر مشهد به‌عنوان دومین شهر کشور که دارای مترو هست، توانسته‌ایم مجوز دائمی آموزش راهبری را برای سایر شهرها برگزار نموده و مدرک معتبر راهبری قطار شهری برای شرکت‌کنندگان صادر نماییم که در همه شهرهای کشور معتبر است. این آموزش‌ها تاکنون برای راهبران شیراز و تبریز انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد اذعان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 20‌میلیون نفر مسافر توسط خط یک و دوی قطار شهری مشهد جابه‌جا شده است. در خط دوی قطار شهری، در حال حاضر روزانه حدود 25 تا 30‌هزار نفر مسافر جابه‌جا می‌شوند که این تعداد در ابتدای شروع به کار این خط، روزانه کمتر از یک هزار نفر بوده است.

مبین‌مقدم با اشاره به این‌که در حال حاضر مردم می‌توانند تنها با پرداخت یک بهای بلیت، مسیر دو خط قطار شهری را طی نمایند، ادامه داد: بااتصال خط یک و دوی قطار شهری مشهد عملا اولین شبکه ریلی شهری در مشهد ایجادشده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.