| کد خبر: 218804 |

پیشرفت ۸۰ درصدی مطالعات قطار شهری همدان

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان از افزایش ۲۵ درصدی بودجه عمرانی در سال جاری خبر داد و گفت: بودجه عمرانی امسال سازمان ها و ستاد و مناطق شهرداری در بخش عمرانی ۵۲۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی دارد.

تین نیوز

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان از افزایش ۲۵ درصدی بودجه عمرانی در سال جاری خبر داد و گفت: بودجه عمرانی امسال سازمان ها و ستاد و مناطق شهرداری در بخش عمرانی ۵۲۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی دارد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عزیزالله یوسفی شنبه ۲۲ شهریورماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بودجه عمرانی ۵۶ درصد از کل بودجه شهرداری را شامل می‌شود، اظهار کرد: در شش ماهه امسال بودجه عمرانی مناطق چهارگانه و ستاد ۴۴۲ میلیارد تومان بوده که ۵۶ درصد از کل و بودجه شهرداری است.

وی با تأکید بر اینکه در اجرای پروژه های عمرانی سه مقوله زمان، هزینه و کیفیت مدنظر است، تصریح کرد: معاونت امور زیربنایی وظیفه کنترل، هدایت و نظارت پروژه‌های عمرانی را براساس ضوابط و مقررات دارد و آنچه در پروژه‌های عمرانی مدنظر است، زمان، هزینه و کیفیت است.

یوسفی با بیان اینکه در پروژه های عمرانی کیفیت حرف اول را می‌زند، افزود: برای ما زمان در پروژه‌های عمرانی بسیار مهم است و براساس مهندسی ارزش هزینه‌های هر پروژه باید بتواند پروژه را اقتصادی کند به‌طوریکه اگر پروژه‌ها اقتصادی نباشد و تحت‌الشعاع هزینه‌های سربار قرار بگیرد، عملاً موفق نشده‌ایم.

تخصیص بیش از ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به ۱۵ پروژه عمرانی

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان اظهار کرد: در سال ۹۸ آنچه از محل منابع استانی و ملی به پروژه‌های عمرانی شهرداری اختصاص یافته، ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده که در قالب ۱۵ پروژه اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه در شش ماهه سال ۹۹ نیز دو میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان از محل جرائم و دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل توازن به شهرداری ابلاغ شده است، ادامه داد: در سال ۹۸ از مجموع ۳۷۱ میلیارد تومانی که بودجه ستاد و مناطق چهارگانه شهرداری بوده، ۲۶۸ میلیارد تومان عقد قرارداد پروژه های عمرانی با ۹۸ درصد از کل بودجه شده است.

یوسفی با بیان اینکه ۶۶ درصد قرارداد پروژه‌های عمرانی در سال ۹۹ منعقد شده است، یادآور شد: در مجموع نسبت کل قراردادهای منعقد شده در سال ۹۹ به بودجه عمرانی شهرداری ۶۶ درصد است که با احتساب بودجه تملک به ۸۲ درصدد می‌رسد.

این مقام مسئول با اشاره به پروژه‌های شاخص و در حال اجرای شهرداری همدان، مطرح کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی در حال حاضر دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و تاکنون ۴۴ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان از پیشرفت ۲۸ درصدی فاز دوم پل غدیر خبر داد و گفت: همچنین پارکینگ آقاجانی بیگ ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطالعات طرح جامع حمل و نقل ترافیک همدان سه سال است که به پایان رسیده است.

پیشرفت ۸۰ درصدی مطالعات قطار شهری همدان

یوسفی با بیان اینکه مطالعات طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر همدان در سال ۹۶ به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: شهرداری نسبت به انتخاب مشاور اقدام کرده و براساس بخشنامه هیئت وزیران باید تهیه طرح مطالعاتی طرح جامع حمل و نقل ترافیک با طرح جامع شهری همدان همزمان باشد تا همپوشانی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مطالعات ماده ۲۳ امکان سنجی قطار شهری همدان با ۵۰۰ میلیون تومان دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، بیان کرد: دو یا سه طرح توسط مشاور ذی‌صلاح پرزنت شده و مورد تأیید قرار گرفته است که یک تحول بسیار مهم در حمل و نقل همدان خواهد بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با تأکید بر اینکه شاخص استفاده از حمل و نقل عمومی در هر شهر باید ۷۰ درصد باشد که متأسفانه در شهر همدان پایین است، ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی در همدان ضعف دارد که شاید به همین علت مردم نمی‌توانند از این ناوگان استفاده کنند که با اجرایی شدن قطار شهری افق بسیار روشنی در حمل و نقل عمومی خواهیم داشت.

خرید ۱۷ دستگاه اتوبوس جدید برای همدان

یوسفی با بیان اینکه دو پایانه مسافری و ۱۵ پایانه باری در شهر همدان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس های موجود در خط در بخش خصوصی ۹۵ دستگاه و در بخش دولتی ۲۶ دستگاه است که ۱۷ دستگاه اتوبوس جدید نیز خریداری شده و تا کنون ۱۰ دستگاه تحویل شهرداری همدان شده و هفت دستگاه باقی مانده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی همدان، گفت: امسال و سال آینده باید فکر اساسی برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان کنیم.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در شهر همدان درحال سرویس دهی به شهروندان هستند، اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان اتوبوسی شهر همدان درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهر همدان زیر هشت سال عمر دارند، خاطرنشان کرد: عمر ناوگان حمل و نقل عمومی شهر همدان از پنج تا ۱۵ سال بوده و نزدیک به فرسودگی است که با نوسازی و خرید ۱۷ دستگاه جدید به دنبال بهسازی ناوگان هستیم.

یوسفی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد از عوامل تصادفات درون شهری معابر و مابقی عوامل انسانی و فرهنگی در رانندگی است، افزود: در سال ۹۹ از ۱۸۷ تصادف رخ داده در سطح شهر همدان ۲۷ مورد مربوط به کم عرض بودن معابر بوده است.

همه پل‌های مکانیزه همدان به کار افتاده است

این مقام مسئول در بخش دیگری به سرویس دهی ۲۲ پل عابر پیاده در شهر همدان اشاره کرد و گفت: ۲۲ پل عابر پیاده در سال جاری به کار افتاده است و هر روزه سرویس می‌شوند.

وی با بیان اینکه پله برقی و آسانسور همه پل‌های شهر همدان فعال هستند، تصریح کرد: پله برقی و آسانسور پل‌های عابر پیاده همدان سرویس شده و زیر بار هستند اما باید در بحث آموزش شهروندی و استفاده از تجهیزات شهری بیشتر فرهنگسازی شود.

یوسفی از خرید پنج پل عابر پیاده برای شهر همدان خبر داد و بیان کرد: قرارداد خرید پنج پل عابر پیاده به صورت BOT بسته شده است که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان از احداث حوضچه شیرابه زباله در سایت زباله شهر همدان خبر داد و گفت: سه حوضچه به وسعت ۶۰ هزار مترمربع در سایت زباله شهر همدان ایجاد شده که براساس فعل و انفعالات شیمیایی این شیرابه ها جذب زمین نمی‌شود که درحال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۶.۵ میلیارد برای این پروژه برآورد شده است.

میدان میوه و تره بار همدان پیشرفت مطلوبی ندارد

وی با اشاره به پروژه میدان میوه و تره بار همدان، یادآور شد: این پروژه پیشرفت مطلوبی ندارد و از نظر فنی این کنسرسیوم یا نمی‌تواند و یا نمی‌خواهد این پروژه را به پایان برساند.

یوسفی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذار این پروژه نتوانسته به تعهداتش عمل کند، تصریح کرد: با توجه به مشاهدات و گزارشات هفتگی ما امیدی به اتمام این پروژه توسط این کنسرسیوم نداریم و مدیریت استان هم به این نتیجه رسیده که باید تعیین تکلیف شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان با بیان اینکه به دنبال یک طرفه شدن این پروژه هستیم، تأکید کرد: ما به دنبال این هستیم که شهرداری سرمایه‌گذاری را بیاورد که کار کند.

وی با اشاره به پروژه بازار سینا نیز گفت: این پروژه از سال های قبل آغاز شده و به دلایل مختلف نتواسته به موقع تحویل داده شود که به دنبال این هستیم سال آینده پروژه تکمیل و تحویل داده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.