بازدید سایت : ۶۳۶۹۲
| کد خبر ۲۹۸۵۶۱
کپی شد

◄ برنامه دولت برای افزایش سرمایه گذاری تولید در سال 1404 / تامین 500 هزار میلیارد ریال جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور

وزارت راه و شهرسازی موظف به انتشار گواهی سپرده خاص و استفاده حداکثری از سایر روش های تامین مالی تا سقف 500 هزار میلیارد ریال در سال 1404 جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور شده است.

برنامه دولت برای افزایش سرمایه گذاری تولید در سال 1404 / تامین 500 هزار میلیارد ریال جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور
تین نیوز |

برنامه دولت برای افزایش سرمایه گذاری تولید در سال 1404 و وظایف وزارت راه و شهرسازی در این مورد منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، هیئت وزیران در جلسه 14 اردیبهشت 1404 به پیشنهاد کارگروه ویژه پیگیری تحقق شعار سال 1404 ( با همکاری دستگاه های اجرایی) و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برنامه اقدامات دولت جهت افزایش سرمایه گذاری برای تولید در سال 1404 را در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط، تصویب کرد.

بر اساس ماده 21 این تصویب نامه، به منظور کاهش هزینه های پشتیبانی (لجستیکی) تولید و صنایع، اقدامات زیر در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط توسط وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه ( حسب مورد) انجام می شود:

1- انتشار گواهی سپرده خاص و استفاده حداکثری از سایر روش های تامین مالی تا سقف 500 هزار میلیارد ریال در سال 1404 جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور که تاثیر مستقیم در افزایش ظرفیت ترانزیت و حمل و نقل بار و مسافر در کشور دارند.

2- تشکیل صندوق های سرمایه گذاری مشترک داخلی و خارجی و شرکت طرح ( پروژه) 

تبصره- سازمان انرژی اتمی ایران مجاز است با تشکیل صندوق شرکت طرح( پروژه) ، زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای توسعه نیروگاه های اتمی در کشور را با استفاده از ظرفیت موضوع ماده 15 این تصویب نامه فراهم نماید.

3- اولویت دهی جهت اتصال بنادر و مراکز عمده بار از جمله شرکت های صنعتی، معادن و پایانه ها و مبادی مرزی تجاری به شبکه ریلی و بزرگراهی کشور در سقف بودجه وزارت راه و شهرسازی و در حدود اعتبارات مصوب مربوط

4- پیشنهاد نرخ سود سرمایه گذاری شرکت طرف قرارداد در کلیه قراردادهای مشارکتی در دوران احداث و بهره برداری طرح ( پروژه) سالیانه موضوع قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب سال 1366 ، متناسب با زمان انجام هر بخش از هزینه با تایید حسابرسی در طرح هایی که سهم  بخش خصوصی بیش از 50 درصد از منابع مالی مورد نیاز طرح است، معادل بیشترین نرخ سود سپرده های بلند مدت بانک های دولتی مصوب هیئت عالی بانک مرکزی به علاوه تا سقف 10 درصد تعیین می گردد.

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.

  • مهدی زمانیان پاسخ

    دولتی که ماشینهای وارداتی را بجای اینکه به کهنه سوارا بده با زد و بند با دلالها میاد دو میلیارد میگیره اسقاط و حذف میکنه ‌دشمن مملکته نه جذاب سرمایه لعنت به شما وطن فروشانی که کمر به نابودی ایران گرفتید

  • ناشناس پاسخ

    نوسازی که مالک فرسوده جرات نکنه بخره یابارنیست یا کرایه درستی نیست آورده اولیه هم اگه بالاباشه شدنی نیست مگراجاره به شرط تحویل بدن باکار. چرا بارهای مرز الان افغانها و ترکمنها خودشون تو کشور ما جابجا میکنن هر افغانی بالای هفت هزار باک گازوئیل دارن

  • ظفرعظیمی مهر پاسخ

    تنها راه حل نوسازی ناوگان حمل ونقل واردات کامیون‌های پنج سال کارکرده وبا کامیون‌های فرسوده دارای کارت هوشمند فعال وبارنامه فعال باید باشد چهل راننده کارت هوشمند سابقه ده سال داشته باشد کامیون با شرایط اقساط به راننده تحویل شود دست دلالان کوتاه شود .