بازدید سایت : ۱۶۵۷۱
| کد خبر ۳۰۲۸۲۴
کپی شد

◄ 2023 ؛ بدترین سال تاخیرهای سیستم های حمل‌ و نقل فرانسه، (AQST)

سال ۲۰۲۳ به عنوان بدترین سال دهه اخیر از نظر شاخص های نظم و زمانبندی در سیستم های حمل و نقل ریلی و هوایی فرانسه شناخته شد. در بخش حمل و نقل ریلی فرانسه، سال ۲۰۲۳ یکی از بدترین عملکردها از سال ۱۹۵۴ به بعد را ثبت کرد.

2023 ؛ بدترین سال تاخیرهای سیستم های حمل‌ و نقل فرانسه، (AQST)
تین نیوز |

سازمان AQST (Autorité de Qualité de Service dans les Transports) آمارهای مربوط به نظم و تأخیرهای حمل و نقل ریلی و هوایی را در سال ۲۰۲۳ منتشر کرده است (AQST مسئول پایش کیفیت و تاخیر و لغو خدمات حمل و نقل  ریلی/ هوایی در فرانسه):

  • سال ۲۰۲۳ به عنوان بدترین سال دهه اخیر از نظر شاخص های نظم و زمانبندی در سیستم های حمل و نقل ریلی و هوایی شناخته شد. این وضعیت نگران کننده حاصل ترکیبی از عوامل مقطعی و ساختاری است که برخی از آنها مانند تغییرات آب و هوایی در حال تبدیل شدن به چالش های پایدار هستند. در بخش حمل و نقل ریلی، سال ۲۰۲۳ یکی از بدترین عملکردها از سال ۱۹۵۴ به بعد را ثبت کرد. سیستم های حمل و نقل عمومی مانند RER و Transilien نیز اگرچه بدترین سال دهه را تجربه نکردند، اما نسبت به سال ۲۰۲۲ افت محسوسی داشتند. در بخش هوایی نیز شاهد افزایش نرخ تأخیرها در تمامی مسیرهای پروازی بودیم.

  • عوامل مقطعی مؤثر در این وضعیت شامل اعتراضات اجتماعی علیه اصلاحات بازنشستگی بود که تمامی سیستم های حمل و نقل را تحت تأثیر قرار داد. همچنین، اجرای تدریجی برنامه مدرنیزاسیون هوایی 4-Flight اگرچه در بلند مدت مفید خواهد بود، اما در کوتاه مدت باعث کاهش پروازها و تأخیرهای قابل توجهی شد، از سوی دیگر، مشکلات ساختاری هم نیاز به توجه فوری دارد.

  • شبکه ریلی فرسوده، باوجود سرمایه گذاری های قابل توجه، همچنان مستعد خرابی های مکرر است. سیستم های سیگنالینگ قدیمی ظرفیت کافی برای مدیریت ترافیک سنگین خطوط اصلی را ندارند. ناوگان قدیمی قطارها، به ویژه در مناطق شهری، بر روانی ترافیک تأثیر منفی می گذارد. در بخش هوایی نیز فرودگاه ها به ویژه در فصل اوج مسافرت ها با ازدحام مواجه هستند. چالش های آب و هوایی در سال ۲۰۲۳ بیشتر به شکل توفان های شدید بروز کرد که تأثیر مخربی بر سیستم حمل و نقل داشت و پیش بینی می شود این رویدادهای اقلیمی در آینده با تناوب و شدت بیشتری رخ دهند، درحالی که آمادگی مقابله با آنها نیست.

  • مشکل دیگر کمبود نیروی انسانی متخصص در بخش های مختلف از خلبانان گرفته تا رانندگان قطار است که منجر به لغو سرویس های متعدد شده است، تأخیر در تحویل قطارهای جدید TGV نیز بر این مشکلات افزوده است.

حمل و نقل ریلی و هوایی فرانسه

  • تأخیر پروازهای داخلی ۲۱.۹ درصد ، پروازهای میان برد ۳۰.۴ درصد و پروازهای بردبلند ۲۹.۴ درصد و همگی نسبت به قبل بیشتر بوده است.

  • در بخش ریلی، آمارها حاکی از نرخ تأخیر ۱۴.۶ درصدی برای  TGV با متوسط تاخیر 13 دقیقه، ۱۵.۲ درصدی برای خطوط بین المللی با متوسط تاخیر حدود 16 دقیقه، ۱۹.۳ درصدی برای بین شهری با متوسط تاخیر 21 دقیقه و ۹.۳ درصدی برای حومه سریع با متوسط تاخیر 9 دقیقه است. منطقه برتانی با ۵.۴ درصد تأخیر بهترین و منطقه جنوبی با ۱۲.۷ درصد بدترین عملکرد را داشته اند.

  •  سیستم های RER و Transilien با چالش مواجه بودند.، خطوط RER A و C بیشترین افت و خط Transilien L بهبود جزئی داشت.

  • در مجموع، سال ۲۰۲۳ نشان داد که سیستم های حمل و نقل در برابر عوامل مختلف بسیار آسیب پذیر هستند. در حالی که برخی مشکلات مانند اعتراضات اجتماعی ماهیت مقطعی دارند، چالش های ساختاری مانند فرسودگی زیرساخت ها، تغییرات اقلیمی و کمبود نیروی انسانی نیازمند راهکارهای اساسی و بلندمدت هستند. بدون اتخاذ تصمیمات بنیادین و سرمایه گذاری های هدفمند، احتمال تداوم این روند نزولی در سال های آینده بسیار زیاد است. این وضعیت نه تنها بر رضایت مسافران تأثیر منفی می گذارد، بلکه می تواند پیامدهای اقتصادی و اجتماعی گسترده ای نیز به دنبال داشته باشد.

  • اطلاع کمی از کیفیت خدمات حمل و نقل به ویژه تاخیر در بخش های هوایی، ریلی و جاده ای، گام نخست شناسایی و بهبود خدمات است بویژه اینکه با آمارهای اختصاصی استانی ... و مقایسه و تحلیل آنها بهتر می توان به تجربیات موفق و قابل تعمیم دست یافت.

  • گزارش 11 ماهه وزارت راه و شهرسازی (تین 300567) که اقدام بسیار ارزشمندی برای تبیین نتایج تدابیر و تلاش های سازمان های متبوعه است علاوه بر اینکه می تواند زمینه خوبی برای نمایش کیفیت خدمات حمل و نقل به ویژه تاخیرات هوایی، ریلی و جاده ای باشد، یک مقدمه ضروری برای شناسایی عوامل و تجربیات و راهکارهای موفق و مدیریت بهبود مستمر حمل و نقل نیز خواهد بود.  

در نظرسنجی مسافران ریلی، وقت شناسی پس از قیمت بلیط و تعددقطارها در رتبه سوم خواسته مسافران قرارداشت (تین 283043).       

 

دانلود فایل
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید تین نیوز، تا ۲۴ ساعت بعد منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.
  • در نوشتن نظرات، لطفا بعد از هر کلمه، یک فاصله خالی بگذارید.
  • در انتقال تخلفات دستگاه‌ها، موارد تخلف را با ضمیمه نمودن اسناد تخلف به آدرس info@tinn.ir ارسال نمایید تا امکان پیگیری بصورت مستند فراهم شود.